logo F1online.skF1online.sk

Kovalainenovi je ľúto, ako dobačoval. Dnes by už konal inak…

Heikki Kovalainen hasí svoje auto
© Singapore GP/Twitter
Ladislav Király
Ladislav Király15. 6. 2020

Heikki Kovalainen začal svoje pôsobenie vo Formule 1 v roku 2007 v Renaulte a o rok neskôr už bol kolegom majstra sveta Lewisa Hamiltona v McLarene. Tam vydržal dva roky a následne odišiel do slabého Lotusu, kde jeho kariéra zakapala.

„Ak by bolo v pozadí všetko v poriadku, mohla druhá fáza mojej kariéry prebehnúť celkom inak,“ povedal Kovalainen pre oficiálnu stránku Formuly 1 narážajúc na problémy s vtedajším manažérom Flaviom Briatorem, ktorý dostal po prepuknutí „crashgate“ zákaz pôsobenia.

„Na konci roka 2009 mi FIA povedala, že ak budem naďalej spolupracovať s Flaviom, prípadne s jeho manažérskou firmou, tak nedostanem superlicenciu.“

„V McLarene to už v tom čase vyzeralo tak, že si ma neponechajú,“ pokračoval Fín. „Dostal som ponuku od Mika Gascoyna a Tonyho (Fernandesa, pozn. red.), ktorí ma chceli čo najskôr dostať do Lotusu.“

Heikki napokon aj prikývol, ale dnes už vie, že nespravil dobre: „Určite to nebol najlepší prestup, no ak by som v tom čase mal alternatívu ísť do lepšieho tímu, asi by som konal inak. Vtedy sa mi však pozdávalo spojiť sa s novým tímom a začínať od začiatku. Zdalo sa, že sa to bude uberať správnym smerom.“

„Napokon to nebolo správne rozhodnutie,“ uznal 38-ročný Kovalainen, ktorý sa ešte v počas VC vo Valencii 2010 stretol s Éricom Boullierom a mohol prestúpiť do Renaultu. Prísť k tomu mohlo už počnúc rokom 2011, avšak s Lotusom mal dvojročnú zmluvu a nechcel sa „dostať do ďalších problémov.“

Boullierovi sa teda ospravedlnil a povedal, že aj keď má záujem, nemôže to spraviť. „Ale asi som to vtedy mal spraviť a mohol som byť v lepšom aute. Ako som však povedal, nechcel som padnúť do nejakých právnych bojov, ale asi to bola chyba.“

Tieto slová vysvetlil aj tak, že v tom čase všetky manažérske záležitosti riešil len spolu s manželkou a na žiadny právny súboj si netrúfal. A to už mal určité naťahovačky s Briatorem.

„Fakt to bola chyba opustiť Flaviovu firmu, pretože ten mi vyjednal najlepšie zmluvy a najviac peňazí. Mal som ostať pri ňom, lebo by mi opäť dohodol niečo lepšie. Preto veľmi ľutujem, že sme to ukončili,“ dodal Heikki Kovalainen.

Vzhľadom na vyhrážky o neudelení superlicencie však nemal inú možnosť. To, že ju podľa všetkého nedostane, mu v Japonsku 2009 potvrdil aj komisár Alan Donnelly. Ako sa však neskôr ukázalo, Briatore naďalej manažoval aj iných pretekárov, ktorí však superlicenciu napriek všetkému dostali. Aj preto by Kovalainen konal inak…

Súvisiace články

Diskusia