logo F1online.sk

Kovalainenovi je ľúto, ako dobačoval. Dnes by už konal inak…

Heikki Kovalainen hasí svoje auto
© Singapore GP/Twitter
Ladislav Király
Ladislav Király15. 6. 2020

Heikki Kovalainen začal svoje pôsobenie vo Formule 1 v roku 2007 v Renaulte a o rok neskôr už bol kolegom majstra sveta Lewisa Hamiltona v McLarene. Tam vydržal dva roky a následne odišiel do slabého Lotusu, kde jeho kariéra zakapala.

„Ak by bolo v pozadí všetko v poriadku, mohla druhá fáza mojej kariéry prebehnúť celkom inak,“ povedal Kovalainen pre oficiálnu stránku Formuly 1 narážajúc na problémy s vtedajším manažérom Flaviom Briatorem, ktorý dostal po prepuknutí „crashgate“ zákaz pôsobenia.

„Na konci roka 2009 mi FIA povedala, že ak budem naďalej spolupracovať s Flaviom, prípadne s jeho manažérskou firmou, tak nedostanem superlicenciu.“

„V McLarene to už v tom čase vyzeralo tak, že si ma neponechajú,“ pokračoval Fín. „Dostal som ponuku od Mika Gascoyna a Tonyho (Fernandesa, pozn. red.), ktorí ma chceli čo najskôr dostať do Lotusu.“

Heikki napokon aj prikývol, ale dnes už vie, že nespravil dobre: „Určite to nebol najlepší prestup, no ak by som v tom čase mal alternatívu ísť do lepšieho tímu, asi by som konal inak. Vtedy sa mi však pozdávalo spojiť sa s novým tímom a začínať od začiatku. Zdalo sa, že sa to bude uberať správnym smerom.“

„Napokon to nebolo správne rozhodnutie,“ uznal 38-ročný Kovalainen, ktorý sa ešte v počas VC vo Valencii 2010 stretol s Éricom Boullierom a mohol prestúpiť do Renaultu. Prísť k tomu mohlo už počnúc rokom 2011, avšak s Lotusom mal dvojročnú zmluvu a nechcel sa „dostať do ďalších problémov.“

Boullierovi sa teda ospravedlnil a povedal, že aj keď má záujem, nemôže to spraviť. „Ale asi som to vtedy mal spraviť a mohol som byť v lepšom aute. Ako som však povedal, nechcel som padnúť do nejakých právnych bojov, ale asi to bola chyba.“

Tieto slová vysvetlil aj tak, že v tom čase všetky manažérske záležitosti riešil len spolu s manželkou a na žiadny právny súboj si netrúfal. A to už mal určité naťahovačky s Briatorem.

„Fakt to bola chyba opustiť Flaviovu firmu, pretože ten mi vyjednal najlepšie zmluvy a najviac peňazí. Mal som ostať pri ňom, lebo by mi opäť dohodol niečo lepšie. Preto veľmi ľutujem, že sme to ukončili,“ dodal Heikki Kovalainen.

Vzhľadom na vyhrážky o neudelení superlicencie však nemal inú možnosť. To, že ju podľa všetkého nedostane, mu v Japonsku 2009 potvrdil aj komisár Alan Donnelly. Ako sa však neskôr ukázalo, Briatore naďalej manažoval aj iných pretekárov, ktorí však superlicenciu napriek všetkému dostali. Aj preto by Kovalainen konal inak…