Komacu popiera, že by Toyota mala ambíciu kúpiť Haas


Haas je najmladší a najmenší tím vo Formule 1. Do tohto prostredia prenikajú stále väčší a väčší žraloci a požiadavky stúpajú. Americký tím sa v tomto náročnom biznise dokázal presadiť a získať si rešpekt niekoľkými skvelými výsledkami v strede poľa. Je však otázne, či sa Gene Haas jedného dňa nerozhodne, že jeho čas v F1 sa naplnil. V takom prípade by sa prevzatie Toyotou mohlo zdať ako logická voľba.
Japonská automobilka už za sebou má jedno neúspešné pôsobenie vo Formule 1. Časy sa však zmenili a tento šport opäť láka veľké značky a veľké automobilky. Pridal sa aj japonský gigant Toyota, ktorý prehlbuje svoju spoluprácu s tímom Haas. Mnohí si myslia, že japonská automobilka si tým pripravuje pôdu pre plnohodnotný vstup do Formuly 1, ale zástupcovia Haasu i Toyoty to vytrvalo popierajú.
„Myslím si, že ľuďom sa to ľahko hovorí, pretože podľa mňa chcú povedať veci ako: ‚Továrenský tím Toyota alebo dodávateľ motorov Toyota‘,“ povedal novinárom šéf Haasu Ajao Komacu. „Akio Tojoda (predseda predstavenstva Toyoty, pozn. red.) a ja sme si však ujasnili, že účelom tejto spolupráce je rozvíjať ľudí a popri tom vybudovať konkurencieschopnú organizáciu.“
Spolupráca Haasu a Toyoty sa skutočne prehĺbila. Začalo to ako projekt na rozvoj jazdcov a inžinierov, pokračovalo budovaním prvého simulátora Haasu a od Nového roka sa japonská automobilka stane titulným sponzorom stajne. Budú nasledovať ďalšie kroky?
„Ak niekto chce trénovať ľudí, vrhnúť ich do veľmi konkurencieschopného prostredia alebo medzinárodného prostredia, niet lepšej cesty ako Formula 1,“ pokračoval Komacu. „Podľa mňa je na tomto športe úžasné, aký je medzinárodný a konkurencieschopný.“
„Pre účely tejto debaty povedzme, že v korporátnom svete trvá tri mesiace, kým sa niečo vyvinie. U nás to zvládame za dva týždne. Nemyslím si, že existuje lepšie miesto pre výcvik ľudí. Práve z toho pramení naša synergia. My hľadáme ľudí, Akio-san hľadal prostredie, v ktorom môže svojich ľudí vychovať a nechať rásť,“ tvrdí Komacu.
„Toyote z dlhodobého hľadiska nejde len o pretekanie. Ak niekto v tomto prostredí vyrastie a získa skúsenosti, môže jedného dňa obsadiť pozície vo vyššom manažmente, pretože tu získa medzinárodné uvažovanie a súťaživý prístup. V Toyote naozaj nemajú za cieľ stať sa dodávateľom motorov alebo vybudovať vlastný továrenský tím. Aj keď chápem, prečo dostávam tieto otázky, naozaj to nie je tak,“ dodal Komacu.
- Značky
- Ajao Komacu
- Haas
- Toyota







