logo F1online.skF1online.sk

Watanabe priznal „časté vypäté výmeny názorov“ s Neweym

Adrian Newey
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:36

Automobilka Honda a tím Aston Martin začínajú novú éru svojho pôsobenia vo Formule 1. Japonci sa spájajú so stajňou Lawrenca Strolla, ktorá bude mať prvý raz k dispozícii továrenskú podporu svojho dodávateľa. Očakávania sú veľké, ale nadšenie a optimizmus tlmia mediálne špekulácie.

Aston Martin nemal úspešný rok 2025, ale celý tím svorne pripomínal, že všetko smeruje k sezóne 2026. Ďalšie výmeny vo vedení a špekulácie ohľadne kvality novej pohonnej jednotky však vrhli temný mrak na pripravenosť stajne zo Silverstone aj na jej víťazné ambície.

Pri odchode Andyho Cowella z postu šéfa sa hovorilo o jeho konfliktoch s Adrianom Neweym, ktorý bol nakoniec vymenovaný za jeho nástupcu. Geniálny konštruktér pritom nemal byť ani trochu spokojný s progresom Hondy. Je to všetko pravda? Nuž, sú to „len“ mediálne špekulácie, ale prvé mesiace sezóny 2026 by mali napovedať, aké je skutočné rozloženie síl.

Šéf Honda Racing Corporation Kódži Watanabe, ktorý sa s Neweym veľmi dobre pozná z čias ich spolupráce v Red Bulle, v rozhovore pre oficiálne stránky Aston Martinu naznačil, že spolupráca s geniálnym konštruktérom prináša vysoké požiadavky. „Keď sme sa stretli prvýkrát po jeho príchode do Aston Martinu, veľmi sme sa smiali, že sa opäť stretávame,“ povedal Japonec. „Je veľmi vzrušujúce, že prišiel. Musíte mať veľký rešpekt pred ním aj jeho schopnosťami.“

„Pokiaľ ide o vývoj pohonnej jednotky, máme zavedené procesy a časové harmonogramy, ktorých dodržanie zabezpečí vytvorenie kvalitného a konkurencieschopného motora. Adrian robí presne to isté pri vývoji šasi. Veľmi úzko spolupracujeme a intenzívne komunikujeme, aby sme zladili obe oblasti,“ uviedol Watanabe.

Ten však jedným dychom dodal, že spolupráca s Neweym so sebou prináša vypäté situácie. „Adrian patrí k ľuďom, s ktorými často komunikujem. Často sú to dosť vypäté výmeny názorov, návrhov a spätnej väzby, ale vždy zamerané na víťazstvo. Kedykoľvek vedieme technickú debatu o komponentoch či vývoji, vždy sa pozeráme dopredu s dlhodobým zreteľom na víťazstvo,“ pripomenul šéf projektu Hondy v F1.

„Môže sa to týkať čohokoľvek, niekedy ide o veľmi detailnú otázku návrhu, inokedy o analýzu konkurencie, ale bavíme sa aj o vedení ľudí či finančnej stránke, pretože potrebujeme čo najefektívnejšie využiť prostriedky pod rozpočtovým stropom,“ dodal Watanabe.

Súvisiace články

Diskusia