logo F1online.skF1online.sk

Cunodovi sa ozvali konkurenčné tímy, ale kontrakt s Red Bullom mu znemožnil rokovania

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 18:04

Napodobní Júki Cunoda svojich predchodcov v Red Bulle a dokáže sa vrátiť na štartový rošt Formuly 1? História nás učí, že sedačka po boku Maxa Verstappena je najväčšie sústo v tomto športe, ale zároveň sme sa dozvedeli, že bývalí tímoví kolegovia štvornásobného majstra sveta neboli ani trochu márni. Dokáže ich Cunoda napodobniť?

Na konci roka 2024 bol Júki na koni. Zažíval zrejme najvydarenejšie a najplodnejšie obdobie vo svojej krátkej kariére. Väčšina fanúšikov v tom čase nepochopila, prečo si Red Bull vybral Liama Lawsona pred Cunodom. Prešiel však rok a my vieme, že ani Lawson, ani Cunoda nevyriešili dilemu Red Bullu. Po povýšení Arvida Lindblada zostalo len jedno voľné miesto a pomyselný „čierny Peter“ pripadol Júkimu.

Japonský pretekár bude v budúcej sezóne len rezervným a testovacím pilotom Red Bullu a Racing Bulls. V Abú Zabí však bol pred médiami bojovne naladený a prejavil ambíciu vrátiť sa do F1.

„Dozvedel som sa to po pretekoch v Katare. Samozrejme, bol som sklamaný a naštvaný,“ priznal Cunoda. „V tejto chvíli si ešte asi celkom neuvedomujem, že budúci rok nebudem jazdiť. Je celkom prekvapujúce, že na druhý deň ráno som sa cítil dobre a premýšľal som nad Abú Zabí.“

„Tento víkend musím urobiť presne to, o čo som sa pokúšal v Katare. Potrebujem byť čo najviac konkurencieschopný a za ideálnych okolností pomôcť Maxovi,“ dodal Cunoda.

Ako sme uviedli, Júkiho v budúcej sezóne uvidíme v úlohe rezervistu a testovača oboch tímov vo vlastníctve Red Bullu. V tejto chvíli ešte nevieme, či ho okrem toho uvidíme súťažiť v niektorom z ďalších šampionátov. „Nechávam to na môjho manažéra a sústredím sa výhradne na Abú Zabí. Bude to celkom nová skúsenosť, keďže som pretekal posledných niekoľko rokov. Určite mi to bude chýbať, ale zároveň sa mi otvoria nové obzory. Naučím sa množstvo nových vecí, ktoré som si doteraz ani nevedel predstaviť,“ pokračoval japonský pretekár.

„Snažím sa zostať pozitívny. Teraz myslím len na Abú Zabí. O budúcnosti budem premýšľať neskôr,“ uviedol Cunoda.

Ten si v tejto chvíli nevie predstaviť budúcnosť mimo F1. Je jasné, že vo vytrvalostných pretekoch alebo v IndyCar by oňho mali záujem, ale o týchto šampionátoch Júki nikdy nesníval. „F1 je môj život. V tejto chvíli je ešte príliš skoro uvažovať nad niečím iným. Formula 1 je mojou jedinou motiváciou. Urobím však všetko, aby som sa udržal vo forme,“ ubezpečil Japonec.

Ozvali sa aj konkurenčné tímy

Takto pred rokom si málokto vedel predstaviť F1 bez Júkiho Cunodu. Japonec bol lídrom a ťahúňom Racing Bulls a v tom čase sa špekulovalo o záujme iných tímov. Jeho krajan Ajao Komacu o ňom údajne uvažoval ako o novom pilotovi Haasu, ktorý by doplnil mladíka Ferrari Olivera Bearmana. Následný podpis zmluvy s Estebanom Oconom potvrdil, že Haas skutočne hľadal niekoho skúsenejšieho. Špekulovalo sa aj o záujme Sauberu.

V tomto roku sa v súvislosti s budúcnosťou Cunodu neskloňovali mená žiadnych konkurenčných tímov. Predsa len, väčšina jazdcov mala podpísané zmluvy a jazdecký trh zostal pokojný.

„Vec sa mala tak, že pre svoj kontrakt som nemohol veľa urobiť,“ skonštatoval Cunoda. „Ozvalo sa mi pár záujemcov zvonku, ale zmluva mi neumožnila, aby som s nimi hovoril.“

„Z tohto dôvodu som sa plne sústredil na sedačku v Red Bulle. V každom prípade, Red Bull bol moja priorita v posledných pár rokoch. Toto je rodina, v ktorej som vyrástol,“ dodal japonský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia