Cunoda: Mám pocit, že všetko ide proti mne


Dvojitá diskvalifikácia McLarenu priniesla stredu poľa bodovú žatvu, ale Júki Cunoda nedokázal pozbierať nič z tejto úrody. Aj keď je presvedčený, že v Red Bulle robí pokroky a rýchlostne napreduje, na jeho výsledkoch to nie je vidieť, pretože sa vždy niečo pokazí.
Red Bull sa rozhodol pred štartom porušiť pravidlá parc fermé a Júkimu Cunodovi na posledné tri preteky nasadil celkom novú pohonnú jednotku. Podľa pravidiel bol preto nútený štartovať z boxovej uličky, na čom však mohol zarobiť. Vyhol sa totiž početným kolíziám v prvej zákrute.
Pretekárski bohovia však k nemu neboli naklonení. “Fáza VSC prišla hneď po mojej zastávke. To nebolo vôbec ideálne a v podstate bolo po všetkom, pretože vzápätí som bol neustále v špinavom vzduchu, keď sa piloti odobrali do boxov,” povzdychol si Júki Cunoda. Na rozdiel od neho Kimi Antonelli, Pierre Gasly a Liam Lawson zastavili počas neutrálnej fázy a ušetrili si približne po šesť sekúnd. “Mám pocit, že všetko ide proti mne.”
Veľkú časť prvého stintu Cunoda strávil osamotený na šestnástom mieste. Po Albonovej kolízii s Lewisom Hamiltonom sa dotiahol na Franca Colapinta, s ktorým mal však viac problémov, než by sme čakali. Napokon ho predbehol s pomocou undercutu, no ani s diskvalifikáciami to nestačilo na lepšie ako dvanáste miesto.
“Myslím si, že až do kvalifikácie som vykazoval dobré tempo. Kvalifikácia nebola v mojich rukách, tam sme premrhali príležitosť,” pustil sa do hodnotenia víkendu ako takého, no s pripomienkou, že tím v kvalifikácii nezvládol správne nahustiť pneumatiky. “Aspoň z hľadiska rýchlosti sa uberám správnym smerom, ale je frustrujúce, že to nemôžem ukázať aj na svojich výsledkoch.”
Cunodova budúcnosť je naďalej otázna, no má pocit, že tím by si mal všimnúť jeho zlepšujúci sa potenciál, najmä v porovnaní s Verstappenom. “Niekoľkokrát v prvom, druhom a treťom tréningu som bol vo výkonnostných stintoch pred Maxom. To som predtým nemohol povedať a už sme to asi dlho nevideli.”
“Samozrejme, jednou z jeho predností je, že vie dostať auto na svoju úroveň, v kvalifikácii je na celkom inom leveli. Avšak, aj ja som do kvalifikácie vstupoval so sebavedomím, že dokážem podať lepší výkon ako na iných víkendoch, ale také veci sa stávajú,” uviedol na margo chybných tlakov v pneumatikách.
“Myslím, že ľudia to zaregistrovali, ale na druhej strane ja chcem výsledok, samozrejme, to platí aj o tíme. Nemôžeme však ďalej takto smerovať s takými chybami [ako v kvalifikácii]. Musíme to dať pred Katarom dokopy,” zdôraznil.







