logo F1online.skF1online.sk

Podľa Albersa Red Bullu chýba dávka profesionalizmu

Christian Horner a Helmut Marko
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala23. 2. 2021

Red Bull sa už od svojho narodenia vo Formule 1 profiluje ako párty-tím. Zo stajne, ktorú konkurencia kedysi vnímala len ako výstrelok doby, sa však časom stal uznávaný súper, ktorý ovládol ročníky 2010 až 2013. Odvtedy prevzal opraty Mercedes, ktorý podľa Christijana Albersa pôsobí oveľa profesionálnejším dojmom. Red Bullu vraj toto chýba a mal by so sebou niečo robiť.

Bývalý pilot Minardi, Midlandu a Spykeru sa o svoje názory podelil v podcaste pre De Telegraaf. “Pri iných tímoch, napríklad pri takom Mercedese, vidíte, že sú oveľa profesionálnejšie. Ja si myslím, že Red Bull si musí dať do poriadku svoje štruktúry.”

“Nemajú dobre vyriešenú komunikáciu. Videli sme to pri vyjadreniach o tej klauzule vo Verstappenovom kontrakte. Ja si úprimne myslím, že Horner ani netuší, čo v tom kontrakte je,” pripomenul minuloročnú príhodu Albers.

Už vlani na jeseň sa začala preberať téma Maxa Verstappena a jeho možného odchodu z tímu. Lewis Hamilton totižto stále nemal kontrakt, nuž tvrdenia, že v Holanďanovej zmluve je výstupná klauzula, ktorá sa viaže na výkony auta, boli veľmi zaujímavé. A kým Helmut Marko existenciu tejto klauzuly potvrdil, Christian Horner ju ešte vlani tvrdohlavo odmietal.

Čo chýba Red Bullu, kompenzuje Verstappen, ktorý za posledné roky dospel a je z neho väčší profesionál, pokračuje Albers: “Max sa zlepšil o 60 alebo 70 percent. Niekedy je z neho taký rebel, ale taká je už povaha tohto dravca. Teraz už ale vidíte, že niekedy spraví krok späť, na moment sa zamyslí predtým, ako niečo povie alebo niečo urobí.”

“Na druhej strane je tu tím. Uňho musí byť všetko cool, excentrické a nablýskané. Keď sa však naň pozriete z diaľky, zbadáte, že sú extrémne dezorganizovaní. Nie je to nič, čo by Maxovi Verstappenovi škodilo, ale pri iných tímoch vidíte oveľa viac profesionalizmu, najmä po stránke komunikácie,” myslí si účastník 46 veľkých cien.

Ďalším príkladom toho, že Red Bull nemá vlastné kormidlo celkom pod kontrolu, má byť téma pohonných jednotiek. Ešte vlani na jar sa Red Bull zasadzoval za to, aby zmrazenie vývoja neprešlo, hoci taký Renault by naň pristúpil. Nuž a prešlo pár mesiacov a Red Bull otočil o 180 stupňov.

Teraz pôsobí spokojne, no Albers sa zamýšľa nad tým, koľko mu to vydrží. “Red Bull si teraz asi myslí, aké je to zmrazenie skvelé. Keď sa však ukáže, že motor od Hondy je zlý, tak budú zase nariekať. Čo ak Honda nepripraví na nasledujúcu sezónu dobrú pohonnú jednotku? Potom bude Red Bull vo vážnych problémoch, pretože tento motor až do roku 2025 nebude môcť vyvíjať.”

Súvisiace články

Diskusia