logo F1online.skF1online.sk

Albers vyzýva Red Bull, aby Hadjara nepotopil: Zabili už troch alebo štyroch jazdcov

Isack Hadjar
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:37

Isack Hadjar sa už čoskoro dozvie, v ktorom kokpite bude sedieť v nasledujúcej sezóne. Všetko nasvedčuje tomu, že po debutovom roku ho čaká prestup do Red Bullu, kde sa stane tímovým kolegom Maxa Verstappena. Bývalý pretekár F1 Christijan Albers však červených býkov upozorňuje na to, že pre mladíka môže prísť toto povýšenie priskoro.

Reportéri sa už Helmuta Marka pýtali, či vie niečo povedať o jazdeckom zložení tímov pre rok 2026. “Iba jedna vec je istá: Verstappen a Hadjar majú platné kontrakty, no stále je otvorené, kde a na ktorých pozíciách sa ocitnú.”

Júki Cunoda s Liamom Lawsonom tak budú musieť zabojovať, no nebudú to mať ľahké. Obaja v Red Bulle zlyhali a na voľné miesta v juniorskej stajni sa už tlačia ďalšie mladé talenty. Christijan Albers však v podcaste z dielne De Telegraaf uviedol, že Red Bull by sa s generačnou obmenou nemal tak ponáhľať.

“Podľa mňa to s Júkim nedopadlo veľmi dobre,” zamyslel sa Christijan Albers. “Podľa mňa je to škoda. Chápem, že inžinieri sa k nemu nejako vyjadrujú a že sa to nevyvíja dobrým smerom, ale nemyslím si, že Cunoda podáva nedostatočné výkony.”

“Na chvíľu sa vrátim k Racing Bulls. Popri Liamovi Lawsonovi bol konkurencieschopný a konkurencieschopný bol aj po boku Isacka Hadjara,” podotkol bývalý pilot Minardi. “V tíme Maxa Verstappena ste v skutočnosti zabili už troch alebo štyroch jazdcov.”

“Sergio Pérez mal oveľa viac času na aklimatizáciu. S Hadjarom to celé ide príliš rýchlo. Chápem, že Hadjarovi chcú dať šancu, čo je podľa mňa veľmi fajn, ale Red Bull k tomu musí pristúpiť inak. Treba mu dopriať čas, pretože celé to je veľmi rýchle. Človek, ktorý má jazdiť po boku Maxa Verstappena, najskôr potrebuje dva alebo tri roky. Na začiatku totiž dostanete psychologickú facku,” poukázal na to, že v posledných rokoch sa nikto nedokázal Holanďanovi vyrovnať.

Isack Hadjar sa povýšenia nebojí, no podotýka, že v tejto sezóne to už nemá význam. Ak sa stane pilotom Red Bullu po predstavení monopostov novej generácie, bude mať oveľa vyššie šance priblížiť sa k Maxovi Verstappenovi ako na konci jedného technologického cyklu.

“Hadjarovi sa darí fantasticky. To chápem, ale v tejto oblasti to nezvládajú z hľadiska manažmentu. Tieto výmeny jazdcov sú stále nanič,” pokračoval 46-ročný Holanďan. Red Bullu skôr navrhuje, aby Cunodovi dal ešte rok času.

“Skutočne si myslím, že v Red Bulle nezvládli tie jazdecké výmeny. Je to škoda, pretože Cunoda nie je taký pomalý. Súvisí to s niekoľkými faktormi; na tím si musí zvyknúť a auto vám musí vyhovovať. Je to niečo nevídané, ako Max dokáže jazdiť v monoposte, on v ňom však jazdí inak. K nemu musíte nájsť jazdca, ktorý má rovnaký jazdecký štýl. Na to sa treba zamerať, ale podľa všetkého nevedia, kde by takého jazdca našli,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia