logo F1online.skF1online.sk

Verstappen bol najhorší v prostrednom sektore: Chýba nám priľnavosť

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 21:17

Red Bull a Max Verstappen čelia v posledných štyroch veľkých cenách herkulovskej úlohe – dotiahnuť pilotov McLarenu a vzápätí ich zdolať pred odmávaním šachovnicovou vlajkou v Abú Zabí. Je to vskutku neľahká misia, keď zohľadníme tempo McLarenu, ktoré tento tím predviedol nielen v Mexiku, ale aj v prvý deň víkendu na Interlagose.

Verstappen sa na tejto trati preslávil niekoľkými brilantnými výkonmi. Predpoveď počasia pritom posilňovala drobný optimizmus jeho fanúšikovského tábora. Monopost RB21 sa však napokon nepredviedol v takej perfektnej forme, akú majstrovské nádeje holandského šampióna potrebovali.

Max bol veľmi rýchly v prvom i poslednom sektore (v prvom sektore úplne najrýchlejší, v druhom stratil na Norrisa pol desatiny), ale v tom prostrednom bol s prehľadom najslabší. Pre porovnanie, druhé najhoršie v tejto časti trate bolo Ferrari Charlesa Leclerca, ktorý tam na Red Bull získal presne 172 tisícin sekundy.

„Cítil som silné vibrácie a celkovo som sa trápil s jazdou. Neprebiehalo to tak, ako sme chceli, ale zároveň si myslím, že nám chýbala priľnavosť. Prostredný sektor bol príšerný. Nedokázal som prinútiť auto, aby zatočilo, ale zároveň som sa nemohol spoľahnúť na stabilitu zadnej časti. Povedal by som, že to bolo z našej strany dosť slabé, ale je to tak, ako to je,“ povedal po piatku Verstappen.

Ten pred víkendom veľmi správne skonštatoval, že na súboj s McLarenom musí on i jeho tím urobiť všetko perfektne. Prvé zakopnutie prišlo už v piatok, ale ešte nie je nič stratené a Maxovi by v sobotu mohlo pomôcť počasie, hoci po štarte zo šiestej priečky to nebude ľahké za žiadnych okolností.

„Neviem, ale uvidíme,“ povedal Holanďan na margo podmienok. „Podľa mňa je celkom zjavné, že nám niečo chýba. Neočakávam, že na vode to bude odrazu oveľa lepšie, ale v sobotu sa všetko dozvieme.“

Cunoda svoj výsledok nechápe

Maxov tímový kolega Júki Cunoda má za sebou ďalší príšerný deň. Nehoda v prvom tréningu a vypadnutie v SQ1 znamenali, že to v podstate nemohlo byť horšie. Podľa slov japonského pretekára je však oveľa zvláštnejšie, že z kokpitu to tak bledo nevyzeralo.

„Nepovedal by som, že to bolo nedostatkom kôl v tréningu. Aj keď mi to nepomohlo, tréning bol z mojej strany celkom dobrý a odjazdil som dostatok kvalifikačných i pretekových simulácií,“ povedal po piatku Cunoda.

„Moje kolo v kvalifikácii bolo celkom dobré, takže je to pre mňa záhada. Chýbala mi celková priľnavosť, ale v tejto chvíli nedokážem presne určiť, prečo som toľko strácal,“ dodal Cunoda.

Ten má v tejto chvíli už len malú šancu na body v sobotnom šprinte, hoci aj v Austine štartoval osemnásty, ale využil chaos na štarte a skončil na bodovanej siedmej priečke. „Možno nás čakajú premenlivé podmienky. Nechcem sa modliť za suchú ani mokrú trať, pretože v tejto chvíli musím nájsť nejaké zlepšenie v aute, keďže nechápem, čo sa to dnes stalo,“ skonštatoval japonský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia