Nečakaný výsledok tréningu v Sao Paule: McLareny na čele, Red Bully a Ferrari na chvoste


Prvý a zároveň jediný tréning na Veľkú cenu Sao Paula nám nedal odpovede na všetky naše otázky. Niektoré tímy ich však očividne ani nehľadali. Suverénne najrýchlejšie časy zajazdili piloti McLarenu, ktorí sa ani nemali s kým porovnať. Ich úhlavní nepriatelia z Red Bullu a Ferrari sa s kvalifikačnými simuláciami veľmi neunúvali.
Piatkový program sme odštartovali s päťminútovým oneskorením, keďže maršali museli odpratať úlomky po historických monopostoch, ktoré sa na Interlagose predstavili pred tréningom. To bol však posledný zásah maršalov priamo na trati. Videli sme síce niekoľko prebrzdení, v podaní Lewisa Hamiltona aj 720-stupňovú piruetu a Cunodov náraz do bariéry, ale nič z toho si nevyžiadalo prerušenie programu.
Tímy tak mali dostatok priestoru na absolvovanie pretekových simulácií, ktoré im v Austine chýbali ako soľ. Jedinou výnimkou mal byť spomínaný Cunoda, ktorý veľkú časť tréningu presedel v garáži s poškodeným autom. Nakoniec však aj on stihol kratšiu pretekovú simuláciu na softoch.
Čo je však zaujímavé, Ferrari v piatok vôbec nevyužilo mäkké a ani stredne tvrdé pneumatiky. Od začiatku až do konca tréningového programu jazdili na tej istej tvrdej sade. Podobne bol na tom Max Verstappen. Holanďan sa v závere síce pustil do ostrého kola na softoch, ale na konci druhého sektora nad tým mávol rukou, zamieril do boxov a obul staré známe hardy.
Pred šprintovou kvalifikáciou tak netušíme, či vôbec niekto dokáže súperiť s McLarenom na čele. Verstappen, Leclerc a Hamilton totiž svoje najlepšie kolá odjazdili na spomínanej tvrdej zmesi. Vieme však, že medzi Landom Norrisom a Oscarom Piastrim to tentoraz môže byť nesmierne tesné. Dvojicu delilo len 23 tisícin sekundy.
Nico Hülkenberg zaostal o viac ako šesť desatín, no vo zvláštnom tréningu to stačilo na tretie miesto pred Fernandom Alonsom a domácim hrdinom Gabrielom Bortoletom.
Ani Mercedes sa tentoraz nedostal do najlepšej päťky. George Russell zajazdil šiesty najrýchlejší čas, pričom jeho tímový kolega Kimi Antonelli skončil desiaty. Medzi túto dvojicu sa vošli Pierre Gasly, Carlos Sainz a Isack Hadjar.
Piatkovú kvalifikačnú hádanku tak rozlúskne až samotná šprintová kvalifikácia.

1. tréning - VC Sao Paula 2025






| Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | McLaren | 1:09,975 | 31 | ||
| 2. | McLaren | 1:09,998 | +0,023 | 33 | |
| 3. | Stake | 1:10,594 | +0,619 | 32 | |
| 4. | Aston Martin | 1:10,606 | +0,631 | 26 | |
| 5. | Stake | 1:10,616 | +0,641 | 32 | |
| 6. | Mercedes | 1:10,645 | +0,670 | 35 | |
| 7. | Alpine | 1:10,681 | +0,706 | 33 | |
| 8. | Williams | 1:10,686 | +0,711 | 36 | |
| 9. | Racing Bulls | 1:10,707 | +0,732 | 31 | |
| 10. | Mercedes | 1:10,744 | +0,769 | 37 | |
| 11. | Racing Bulls | 1:10,794 | +0,819 | 36 | |
| 12. | Williams | 1:10,807 | +0,832 | 35 | |
| 13. | Haas | 1:10,906 | +0,931 | 29 | |
| 14. | Haas | 1:10,961 | +0,986 | 32 | |
| 15. | Aston Martin | 1:11,070 | +1,095 | 31 | |
| 16. | Alpine | 1:11,160 | +1,185 | 30 | |
| 17. | Red Bull | 1:11,368 | +1,393 | 31 | |
| 18. | Ferrari | 1:11,493 | +1,518 | 30 | |
| 19. | Ferrari | 1:11,526 | +1,551 | 28 | |
| 20. | Red Bull | 1:11,763 | +1,788 | 20 | |
- Značky
- VC Sao Paula 2025



