Defekt na tvrdej sade nebol šťastím: Max mal na hardoch dobré tempo, tvrdí Marko


Max Verstappen zažil v Brazílii pamätnú nedeľu, ale okrem ohromenia z jeho výborného výkonu sa po pretekoch veľa ľudí odôvodnene pýtalo, či to Red Bull zvládol po strategickej stránke. Nemali v tíme radšej riskovať a zostať na trati? Už menej sa hovorilo o defekte v počiatočnej fáze pretekov, ale práve ten podľa Helmuta Marka urobil jeho kolegom škrt cez rozpočet.
Veľa ľudí považovalo defekt v podstate za šťastie Red Bullu. Tvrdé pneumatiky na monopostoch ostatných tímov nefungovali a na ich správanie sa vo vysielačke posťažoval aj Max. Tím mal šťastie v nešťastí, pretože keď dáta ukázali, že Verstappen stráca tlak v pneumatikách, bol aktivovaný virtuálny safety car, takže pri prezutí stratili menej času.
Poradca Red Bullu Helmut Marko si však nemyslí, že Red Bull mal šťastie, že sa s menšou stratou mohol zbaviť nevýhodných tvrdých pneumatík a obuť rýchlejšie stredne tvrdé. Naopak, podľa jeho slov to skompromitovalo stratégiu tímu, ktorý sa v záverečnej fáze dopustil onoho toľkokrát omieľaného prezutia na softy.
„V Brazílii sme sa rozhodli, že Max odštartuje z boxovej uličky, vykonali sme mnoho zmien na aute a nasadili nový motor,“ napísal Marko vo svojom stĺpčeku pre portál Speedweek. „S rukou na srdci hovorím, že podľa mňa mohol Max skončiť niekde medzi piatym a siedmym miestom. Opäť však ukázal svoj neuveriteľný talent a možno nakoniec mohol skončiť druhý.“
„Aby toho nebolo málo, v úvode pretekov sme dostali pomalý defekt. Z tohto dôvodu nefungovala naša stratégia s tvrdými pneumatikami. Plánovali sme zostať na trati oveľa dlhšie a na rozdiel od niektorých iných jazdcov, Verstappen mal na hardoch dobré tempo. Náš plán bol dostať sa dopredu, keď ostatní zastavia, možno to skúsiť na jednu zastávku, ale preteky sa nakoniec vyvinuli inak,“ uviedol Marko.
Verstappen tak mal podľa poradcu Red Bullu prostú smolu. Veľa sa hovorilo o tom, ako by mohli vyzerať výsledky pretekov, nebyť poslednej zastávky. Málokto sa už pýtal, ako by vyzerali, nebyť toho pomalého defektu.
„Max dostal defekt, keď prešiel po úlomkoch buď po nehode Strolla s Bortoletom, alebo Colapinta s Hamiltonom. Našťastie si to jeden z našich dátových inžinierov všimol a okamžite nás varoval. Mali sme trochu šťastie na načasovanie virtuálneho safety caru,“ napísal poradca Red Bullu, podľa ktorého by Verstappen mal dobré tempo aj na tvrdých gumách.
„Správanie monopostov na tvrdých pneumatikách bolo v Brazílii trochu záhadou. Veľa súperov sa na nich trápilo, ale Max dokázal odjazdiť veľmi konkurencieschopné kolá,“ dodal Rakúšan.







