logo F1online.skF1online.sk

FIA má dvojaký meter, hnevá sa Hamilton: Ostatní tresty nedostali, je to na hlavu

Lewis Hamilton a Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 01:19

Lewis Hamilton sa na nedeľné preteky veľmi tešil. Radosť mu však pokazilo niekoľko momentov veľkej ceny, v ktorých figuroval Max Verstappen s komisármi. Namiesto toho, aby bojoval o vytúžené pódium v červenej kombinéze, dostal prísny desaťsekundový trest. O férovosti sa podľa neho nedá vôbec hovoriť.

Viacerí piloti mali ťažké srdce na Maxa Verstappena už po prvom kole. Holanďan prebrzdil a prvú šikanu si skrátil jazdou po trávniku, vďaka čomu si ponechal štvrtú priečku. O pár kôl sa dvojica stretla zas.

Red Bull mal lepšie tempo a zaútočil na Hamiltona v prvej zákrute, kde došlo k menšiemu kontaktu. Brit musel vyjsť mimo trať, keďže sa preňho na výjazde nenašlo dostatok miesta. Tretiu zákrutu si Verstappen skrátil a o pár sekúnd neskôr z toho ťažil pri brzdení do štvrtej zákruty, keďže k apexu dorazil ako prvý.

Tak či onak, Hamilton prebrzdil a bol nútený využiť výbehovú zónu. Komisári zhodnotili, že tým získal trvalú výhodu; Maxa Verstappena totiž predbehol a pozíciu mu nevrátil. Za to si vyslúžil desaťsekundovú penalizáciu, ktorá ho v konečnom dôsledku odsunula na chvost balíčka top tímov. Do cieľa dorazil ôsmy.

“Mal som skvelý štart a na brzdách do prvej zákruty som bol na druhej priečke,” rekapituloval Lewis Hamilton. “Prešiel som prvými tromi zákrutami a nevyšiel som z trate. Ostatní si trať skrátili a udržali si svoje pozície, no žiadne tresty nedostali. Je to na hlavu.”

Hamiltona môžu hnevať dva momenty; keď mu Verstappen o pár kôl neskôr v prvej zákrute nenechal dostatok miesta a keď si vzápätí skrátil tretiu zákrutu. S agresivitou štvornásobného šampióna ako takou vraj nemal problém, hnevalo ho niečo iné.

“Vnímal som to ako pretekanie, bolo to v pohode. Šlo však o to skracovanie si trate. Potom som však desaťsekundový trest dostal len ja,” povzdychol si pilot Ferrari, ale podotkol, že Verstappen by po správnosti nemal byť v štvrtej zákrute pred ním. “Ja som si držal svoju stopu, zostal som na trati a druhé auto nie. Potom sme museli bojovať, aj keď si z tretej zákruty preniesol výhodu.”

“V konečnom dôsledku ma riadiaci orgán veľmi sklamal. Ako vidíte, majú dvojaký meter, tak to skrátka je,” doplnil.

Súvisiace články

Diskusia