Norris sa víťazstvom v Mexiku dostal na čelo šampionátu


Lando Norris zvládol svoju nedeľnú úlohu a dominantným víťazstvom sa v Mexiku vrátil na čelo šampionátu prvý raz od víkendu v Saudskej Arábii. Za ním prebiehali ukrutné boje o dôležité majstrovské body. Max Verstappen a Oscar Piastri siahali na dokonalú minimalizáciu škôd. Ich úsilie však v závere zmaril virtuálny safety car. Verstappen tak skončil „len“ tretí za Charlesom Leclercom a Piastri piaty za fenomenálnym Oliverom Bearmanom, ktorý dokonale využil chaos z úvodu pretekov.
Najlepšia štvorka štartovala do pretekov na mäkkých pneumatikách (Norris a Leclerc mali čerstvé), piaty Verstappen obul stredne tvrdé. Na štarte zavládol hotový chaos a vyzeralo to ako veľký zázrak, že na čele nedošlo k obrovskej nehode. Poradie v najlepšej trojke sa nezmenilo, Verstappen sa posunul na štvrté miesto, ale spolu s Leclercom si skrátil prvú šikanu. Nasledovali tak veľké hádky cez vysielačky.
— F1 edits (@F1F1edit) October 26, 2025
Výborne odštartoval Bearman, ktorý sa posunul za Russella na šieste miesto. Naopak, Piastri sa prepadol a v 3. kole sa nachádzal na deviatom mieste. Pre osud pretekov však bolo najdôležitejšie, že Norris sa udržal na čele a mohol udávať tempo.
V 6. kole zavládol ďalší chaos. Verstappen zaútočil na Hamiltona a nasledoval kontakt. Max si skrátil tretiu zákrutu a v nájazde do štvrtej bitka pokračovala. Zapojili sa aj piloti Mercedesu a Oliver Bearman. Hamilton si dokázal udržať tretiu priečku, ale na štvrtú sa posunul Bearman, za ktorým zostali zaseknutí Verstappen a jazdci Mercedesu (Antonelli v chaose dostal pred Russella).
— F1 edits (@F1F1edit) October 26, 2025
Komisári sa pustili do vyšetrovania Lewisa Hamiltona a Maxa Verstappena. Prvý menovaný opustil trať v štvrtej zákrute a nevrátil sa na ňu predpísaným spôsobom. Komisári najprv riešili, že sa na trať nevrátil v súlade s nariadeniami riaditeľa pretekov, za čo ho omilostili, ale následne prešetrovali, či pri opustení trate nezískal trvalú výhodu. Podľa komisárov áno a Lewisovi naparili desaťsekundovú penalizáciu. Verstappen bol vyšetrovaný za spôsobenie kolízie v prvej zákrute a skrátenie trate v tretej, ale ani v jednom prípade nebol potrestaný.
Zastávky v boxoch
Zastávky v boxoch odštartoval z pilotov na čele v 23. kole Kimi Antonelli. V ďalšom kole nasledoval Lewis Hamilton, ktorý si v boxoch odpykal desaťsekundový trest. V 25. kole nasledovali Bearman a Piastri. Pilot Haasu sa po zastávke Hamiltona dostal na tretie miesto a vydal sa do boja za historicky prvým pódiom pre svoj tím.
Ollie zároveň musel zastaviť, aby odrazil pokus o undercut od Antonelliho, čo sa mu aj podarilo. Lewis zas po penalizácii vyšiel na trať za Piastrim, ktorý tak získal dôležitú pozíciu k dobru, ale undercut na Russella Austrálčanovi nevyšiel.
V 32. kole nasledoval k mechanikom Charles Leclerc. Monačan mal podobne ako Norris na čele veľmi osamelé preteky. V 34. kole zastavil Norris, ktorý mal v tom čase pevne vykročené za grandslamovým víťazstvom.
V tej chvíli sa o víťazovi aj o mužovi na druhom mieste zdalo byť rozhodnuté. Najväčšie otázky pred druhou polovicou pretekov zneli: Vybojuje Oliver Bearman prvé pódium pre Haas? Kde skončia tituloví ašpiranti Oscar Piastri a Max Verstappen?
Jedna zastávka, alebo dve?
Verstappen zastavil v 38. kole z celkových 71 a na trať sa vrátil za Lewisom Hamiltonom na ôsmom mieste. Max sa na alternatívnej stratégii vydal na misiu za minimalizáciou škôd.
V tom čase prebiehal tuhý politický boj o štvrtú priečku. Russell zostal zaseknutý za tímovým kolegom a žiadal tímovú réžiu. Mercedes to však odmietal, pritom George bol zároveň pod veľkým tlakom Piastriho. Russell sa snažil argumentovať, že má oveľa lepšie tempo a môže sa dostať pred Bearmana na štvrté miesto, ale nebolo mu to nič platné.
V 41. kole sa Mercedes po dlhom váhaní konečne nechal presvedčiť a pustil Russella dopredu. George v prvých kolách neurobil takmer žiadny progres a viezol si Kimiho na výfuku. V 47. kole sa Verstappen dostal pred Hamiltona a v rovnakom čase stratil Antonelli DRS za Russellom. Piastri sa vydal do útoku, ale na prvý pokus neuspel.
V 48. kole zastavili súčasne Antonelli, Piastri a Hamilton. Mechanikom Mercedesu to však nevyšlo a McLaren dostal Piastriho dopredu. Bearman a Russell okamžite zareagovali a taktiež zamierili k mechanikom. Haas sa tak vzdal tretieho miesta a rozhodol sa neriskovať potenciálny pád za jazdcov na dvojzastávkovej stratégii.
20 kôl pred cieľom bolo poradie: 1. Norris (1 zastávka), 2. Leclerc (1 zastávka), 3. Verstappen (1 zastávka), 4. Bearman (2 zastávky), 5. Russell (2 zastávky), 6. Piastri (2 zastávky), 7. Antonelli (2 zastávky), 8. Hamilton (2 zastávky), 9. Ocon (1 zastávka), 10. Hadjar (1 zastávka).
Verstappenova a Piastriho ofenzíva
V 53. kole sa Russell zavesil za Bearmana a začal súboj o štvrtú priečku. Verstappen v tom čase masívne sťahoval Leclerca a zdalo sa, že Maxovi sa podarí dotiahnuť pred koncom pretekov. V Leclercovom uchu sa objavil neslávne známy pokyn „lift and coast“, ktorý len urýchlil Verstappenov postup.
V tom čase sa za Bearmanom zoradili Russell a Piastri, takže nás čakalo dramatické vyvrcholenie pretekov v Mexiku. V 60. kole to bol Oscar, ktorý urobil dôležitý krok v boji o titul. Pilot McLarenu zaútočil na Mercedes na vnútornú stranu do prvej zákruty a uspel. Po tomto súboji sa v Mercedese rozhodli, že Antonelliho vrátia pred Russella, ale Mercedesu zostalo už len šieste a siedme miesto.
V 69. kole z celkových 71 sa Verstappen a Piastri dostali do DRS za Leclercom, resp. Bearmanom. V 70. kole už bol Max nalepený na Ferrari, ale mal obrovskú smolu. V sekcii pod štadiónom totiž havaroval Carlos Sainz a aj keď dokríval za bariéry, riaditeľstvo pretekov aktivovalo virtuálny safety car. Preteky sa reštartovali pol kola pred koncom, ale Verstappen ani Piastri už nemali dostatok času.
Preteky tak vyhral Lando Norris, ktorý bol absolútne dominantný a neohrozený. Vďaka tomuto víťazstvu sa zároveň dostal na čelo šampionátu o bod pred Oscara Piastriho a 36 bodov pred Maxa Verstappena.
Lando sa počas pretekov v podstate ani nedostal do záberov, ale za ním sa skutočne diali veci. Verstappena pripravil záverečný (a kontroverzný) virtuálny safety car o šancu na posledný útok, ktorý sa zdal byť hotovou vecou. Leclerc si tak postrážil druhé miesto pred tretím Maxom.
Virtuálny safety car pomohol aj Bearmanovi, ktorý ubránil úchvatné štvrté miesto a pomohol svojmu Haasu na ôsme miesto Pohára konštruktérov. Piaty skončil Oscar Piastri, ktorému možno tiež chýbalo jedno kolo, aby sa dostal na štvrté miesto a tým pádom si aj udržal vedenie v šampionáte.
Na šiestom a siedmom mieste skončili piloti Mercedesu v poradí Antonelli – Russell. Ôsmu priečku obsadil Lewis Hamilton, deviatu Esteban Ocon (taktiež pomohol Haasu v šampionáte) a desiatu Gabriel Bortoleto.
Budúci víkend si od F1 oddýchneme a o dva týždne nás čaká šprintový víkend v Brazílii.

Preteky - VC Mexika 2025






| Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | McLaren | 1:37:58,574 | 71 | 1. | 1:20,764 | 25 | |
| 2. | Ferrari | +30,324 | 71 | 2. | 1:21,588 | 18 | |
| 3. | Red Bull | +31,049 | 71 | 5. | 1:21,108 | 15 | |
| 4. | Haas | +40,955 | 71 | 9. | 1:20,705 | 12 | |
| 5. | McLaren | +42,065 | 71 | 7. | 1:20,422 | 10 | |
| 6. | Mercedes | +47,837 | 71 | 6. | 1:20,826 | 8 | |
| 7. | Mercedes | +50,287 | 71 | 4. | 1:20,052 | 6 | |
| 8. | Ferrari | +56,446 | 71 | 3. | 1:20,601 | 4 | |
| 9. | Haas | +75,464 | 71 | 11. | 1:21,869 | 2 | |
| 10. | Stake | +76,863 | 71 | 16. | 1:21,121 | 1 | |
| 11. | Red Bull | +79,048 | 71 | 10. | 1:21,486 | ||
| 12. | Williams | +1 kolo | 71 | 17. | 1:20,480 | ||
| 13. | Racing Bulls | +1 kolo | 71 | 8. | 1:21,714 | ||
| 14. | Aston Martin | +1 kolo | 71 | 19. | 1:20,593 | ||
| 15. | Alpine | +1 kolo | 71 | 18. | 1:22,271 | ||
| 16. | Alpine | +1 kolo | 71 | 20. | 1:21,342 | ||
| - | Williams | nedokončil | 69 | 12. | 1:20,098 | ||
| - | Aston Martin | nedokončil | 37 | 14. | 1:21,708 | ||
| - | Stake | nedokončil | 28 | 13. | 1:23,091 | ||
| - | Racing Bulls | nedokončil | 6 | 15. | 1:25,124 | ||
- Značky
- VC Mexika 2025
- video








