logo F1online.skF1online.sk

Hamilton si v závere nakreslil vlastnú trať. Nezískal som žiadnu výhodu, bránil sa (Anketa)

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 19:38

Lewis Hamilton mal na Veľkej cene Singapuru vykročené za ziskom minimálne šiesteho miesta. V závere si na čerstvejších mäkkých pneumatikách trúfal aj na Kimiho Antonelliho, ale zradili ho brzdy. Lewis si v následnej zúfalej snahe dostať sa do cieľa aspoň na siedmom mieste poriadne skracoval trať a komisári ho dodatočne potrestali, čím ho zosunuli v poradí na ôsme miesto za Fernanda Alonsa.

Sedemnásobný majster sveta mal možnosť prezuť ešte raz bez toho, aby stratil pozíciu na trati. S tímom túto príležitosť využil a vďaka tímovej réžii sa dostal aj pred trápiaceho sa Charlesa Leclerca, ktorého krátko predtým predbehol Kimi Antonelli.

Keď sa Hamilton dostal pred Leclerca, z jeho bŕzd vyšľahli iskry a bolo po všetkom. Lewis sa následne zúfalo snažil dostať do cieľa pred Alonsom. Jazdil veľmi pomalé časy, keďže v podstate nemal brzdy, ale ako ukázali opakované zábery, mali byť ešte pomalšie, keďže pilot Ferrari si následne skrátil niekoľko šikán. Výsledkom bol päťsekundový trest za porušenie traťových limitov, ale ako poznamenal jeho krajan a bývalý tímový kolega Jenson Button, podľa neho to bola mierna penalizácia.

„Som ohromený. Päť sekúnd? To mi nepríde ako veľa vzhľadom na počet apexov a zákrut, ktoré ani neprešiel,“ poznamenal Button.

Sám Hamilton však mal iný názor. V skutočnosti ho aj jeho inžinier Riccardo Adami upozorňoval, že by si nemal skracovať zákruty. Vo vysielačke po pretekoch dokonca prorokoval trest v čase, keď ešte žiadny nedostal. „Chlape, nemohol som zabrzdiť. Brzdy nefungovali. Pedál išiel až na podlahu. Určite mi nemôžu dať trest, veď to bola force majeure, nie? Bolo to jedno z mojich prvých zlyhaní bŕzd. Je to ťažké. Pardon, že som stratil body, ale veľmi som sa snažil,“ poznamenal Hamilton do vysielačky.

Ten sa snažil tváriť nevinne aj po pretekoch, keď v rozhovore pre holandskú televíziu Viaplay povedal, že netuší, prečo má ísť ku komisárom. „Neviem,“ odpovedal. „Myslím si, že to môže byť pre skrátenie trate alebo niečo podobné, ale mám pocit, že v poslednej dobe navštevujem komisárov akosi často.“

Ten bol až do zlyhania bŕzd, ktoré podľa neho prišlo celkom znenazdajky, celkom optimistický. Trúfal si aj na Antonelliho, ale všetko zmarila porucha bŕzd, ktorej sa kamery vzhľadom na prebiehajúci súboj Verstappena s Norrisom príliš nevenovali.

„Tento víkend som mal veľmi dobrý pocit. Myslel som si, že jazdím kvalitne. Keď som obul mäkké pneumatiky a sťahoval som 22-sekundovú stratu, hovoril som si, že teraz sa láme chlieb,“ povedal Hamilton.

„Videl som, že brzdy sú horúce, ale auto neukazovalo, že sú na hraničných hodnotách. Prišiel som do štrnástej zákruty, z bŕzd vyšľahli iskry a pedál išiel až na podlahu. Som rád, že som sa napriek tomu vošiel do zákruty,“ dodal Lewis.

Ten sa bránil tým, že si síce skracoval zákruty, ale išiel tak pomaly, že tým nezískal žiadnu trvajúcu výhodu. „Musel som schladiť brzdy, ale pri skracovaní zákrut som nezískal žiadnu trvajúcu výhodu. Tiež som nevedel, či niekto za mnou nebol dlhý na brzdách, takže som sa snažil uhnúť z cesty. Neviem, ako sa mi podarilo udržať siedme miesto. Udržať za sebou Fernanda bolo naozaj ťažké,“ dodal Hamilton.

Načítavam anketu...

Súvisiace články

Diskusia