LIVE: Veľká cena Singapuru 2025


Formula 1 opäť vycestovala do horúceho, vlhkého a nočného Singapuru. Na mestskom okruhu ju čaká osemnáste podujatie aktuálnej sezóny, ktoré môže rozhodnúť a zrejme definitívne rozhodne o víťazovi konštruktérskeho šampionátu. Bude sa po dnešných 62 kolách strieľať šampanské na počesť spečatenia titulu? Fľaše v garáži McLarenu sa už určite chladia.
McLaren dnes potrebuje už len dokopnúť loptu do odkrytej brány. Ak sa nechce spoliehať na pomoc súperov, stačí mu, aby v dnešných pretekoch získal 13 majstrovských bodov a titul bude jeho. To by Oscar Piastri s Landom Norrisom mohli zvládnuť.
Viac sa však dozvieme o pár desiatok minút. Štart Veľkej ceny Singapuru je naplánovaný na 14.00 h nášho času.
Štartový rošt a stratégie
George Russell sa dnes pokúsi premeniť svoju pole position na pretekové víťazstvo. V Singapure je kvalifikácia veľmi dôležitá, takže polovicu práce má za sebou. Bude však musieť odraziť útoky Maxa Verstappena, ktorý bude štartovať z druhej priečky.
Treba však rátať aj s Oscarom Piastrim a Kimim Antonellim v druhom rade, a taktiež s Landom Norrisom a dvojicou Ferrari.
Po kvalifikácii sa poradie na rošte upravilo v niekoľkých prípadoch. Obaja piloti Williamsu boli diskvalifikovaní, pretože štrbina v ich zadnom krídle prekročila povolené rozmery. Sainz tak vyštartuje posledný.
Alex Albon vyrazí do pretekov z boxovej uličky, keďže stajňa sa rozhodla počas parc fermé upraviť nastavenia jeho závesov a odpruženia. V boxoch sa stretne aj s Pierrom Gaslym, ktorý rovnako menil nastavenia auta a nasadil inú podlahu, čím porušil parc fermé.

Pirelli dnes predpovedá jednozastávkové preteky. Ani zvýšenie maximálnej rýchlosti v boxoch nestačilo na to, aby bola dvojzastávková taktika atraktívnejšia než stratégia s jedným pitstopom. Na to by singapurský okruh musel ponúknuť lepšie miesta na predbiehanie.
Taliansky dodávateľ ráta s dvomi stintami na stredných a tvrdých pneumatikách v takom, aj opačnom poradí. Pilotom vpredu sa oplatí štartovať na mediumkách a nestratiť v porovnaní so súpermi, jazdci na nižších priečkach zas zrejme budú chcieť staviť na výjazd bezpečnostného vozidla.

Štart na mäkkej zmesi je najvýhodnejší. Výhoda softov v nájazde do prvej zákruty predstavuje 1,96 metra v porovnaní s mediumkami a 4,28 metra oproti tvrdým gumám C3 s bielym označením.

Celý štartový rošt má pred dnešnými pretekmi k dispozícii jedny čerstvé hardy a jedny čerstvé mediumky. Tradične je výnimkou len Aston Martin, ktorého jazdci “zabehli” svoje gumy v jednom inštalačnom kole.

V Singapure sa takmer vždy objaví bezpečnostné vozidlo. Štatisticky musí Bernd Mayländer zasahovať v 83 percentách veľkých cien, pričom pravdepodobnosť fázy VSC je 33 percent. Červenú vlajku sme tu v posledných rokoch nevideli.
Zastávka “pod dohľadom” VSC/SC je v Singapure veľmi výhodná. Celý prejazd boxami pripraví pilota len o 11,5 sekundy, čo je výrazne menej ako štandardný pitstop, ktorý trvá 22,8 sekundy. Vhodne načasovanou zastávkou je teda možné ušetriť približne 11 sekúnd.
Papierovo by mal mať najrýchlejší monopost McLaren s náskokom necelých dvoch desatín na kolo pred Red Bullom a Mercedesom. Ferrari má výraznú stratu a podľa papierových predpokladov sa do bojov o pódium nezapojí.

To je z nášho predpretekového prehľadu všetko. Virtuálne sa presúvame do Singapuru, kde nás čaká osemnáste podujatie aktuálnej sezóny.
- Značky
- VC Singapuru 2025