Russell zvíťazil v Singapure. Oslavy konštruktérskeho titulu McLarenu pokazila ďalšia hádka


George Russell zvládol svoju nedeľnú úlohu a po štarte z pole position si v Singapure dokráčal za víťazstvom. Na druhom mieste prišiel do cieľa Max Verstappen, ktorý opäť stiahol pár bodov z náskoku pilotov McLarenu. Chlapci v papájovom majú za sebou ďalšiu škriepku po súboji na štarte. Tá zatienila tretie miesto Landa Norrisa aj spečatenie titulu jeho tímu v Pohári konštruktérov.
Pred pretekmi nám trochu spŕchlo, čo znížilo priľnavosť na trati. Max Verstappen zvolil ako jeden z mála mäkké pneumatiky, čo bolo od neho a jeho tímu jasné stanovisko, že sa na štarte pokúsi prešprintovať Georgea Russella na pole position, ktorý spolu s väčšinou jazdcov v najlepšej desiatke vyrazil do pretekov na stredne tvrdých pneumatikách.
Tento úmysel však Maxovi nevyšiel a Russell si štart postrážil. Zaujímavejšie veci sa diali za nimi, keď sa v poriadne tvrdom súboji stretli piloti McLarenu. Došlo aj ku kontaktu a Norrisovi sa z piateho miesta podarilo postúpiť na tretie(!). Opakované zábery odhalili menšie poškodenie Norrisovho predného krídla a dosť tvrdý kontakt s Piastrim. Štart nevyšiel ani Antonellimu, ktorý spadol zo štvrtého na šieste miesto. Na piate miesto sa posunul Leclerc, ktorý na štarte zdolal Hamiltona aj Antonelliho.
Piastri sa následne pustil do výmeny názorov s tímom. Vo vysielačke sa sťažoval, že tímový kolega ho vystrčil z cesty a pýtal sa, či je toto férové pretekanie, ktoré tím presadzuje. Komisári sa rozhodli netrestať a rovnako rozhodol aj tím, pričom použil zvláštny argument, že Lando sa vyhýbal Verstappenovi pred ním. Oscarovi sa to však vôbec nepáčilo. „To nie je fér. Ak sa vyhýbal inému autu a vrazil pri tom do tímového kolegu, tak sa vyhýbal dosť nahovno,“ odkázal Piastri. McLaren otvoril v Monze Pandorinu skrinku a toto bol jeden z dôsledkov.
💥 ¡Norris se toca con Verstappen y Piastri!#F1 #SingaporeGP 🇸🇬 pic.twitter.com/gzIXZF2X0n
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) October 5, 2025
Russell nijak netaktizoval a v úvodných kolách to poriadne rozbalil. V 10. kole navýšil svoj náskok na Verstappena už na necelých 5 sekúnd. Max mal za chrbtom oba McLareny a v tej chvíli sa zdalo, že na súboj s Mercedesom môže zabudnúť.
Zastávky v boxoch
Singapur sa každoročne rozhoduje v boxoch a v tohtoročnej edícii začali pit stopy v 13. kole, keď zastavili Gabriel Bortoleto a Júki Cunoda. V tej chvíli prebiehali v McLarene horúčkovité diskusie o možnom pokuse o undercut na Verstappena. V jednu chvíľu dokonca zaznel pokyn: „Box to overtake Verstappen.“ McLaren však len blafoval.
Ako prvý napokon zastavil Max na konci 20. kola. McLaren tak premárnil príležitosť na undercut a musel sa pokúsiť o pravý opak, natiahnuť prvý stint a podniknúť útok v závere pretekov. Na konci 21. kola zamieril do boxov Leclerc. Vo Ferrari však opäť nezahviezdili a poslali Charlesa na trať hneď za Nica Hülkenberga, ktorého okamžite predbehol, ale musel poďakovať aj veľkorysosti nemeckého pretekára, ktorý mu otvoril dvere.
Na konci 24. kola nasledoval k mechanikom Hamilton, v 25. prišli do boxov Russell aj Antonelli. V tom čase dostal Lando Norris otázku, či chce umožniť Piastrimu, aby zastavil pred ním a pomohol mu pri obrane undercutu od Leclerca. Odpoveď znela: „Áno, teda vlastne nie.“ Lando tak zastavil ako prvý na konci 26. kola.
Piastri zastavil o kolo neskôr a predstavte si, bol to pomalý pit stop! Ľavá zadná pneumatika neposlúchla mechanikov McLarenu, ale Leclerc bol stále v úctivej vzdialenosti, takže nedošlo k strate pozície na trati. To už o sebe nemohol povedať Fernando Alonso. Večný smoliar bol bezpečne na bodoch, ale jeho zastávka trvala viac ako 9 sekúnd, keď mechanika pri pravej prednej pneumatike neposlúchla uťahovacia pištoľ a Fernando stratil veľa času.
Alonso dal najavo svoje rozpoloženie po správe od inžiniera, ktorý ho informoval, že do konca pretekov zostáva 34 kôl, na čo odpovedal: „Ak budeš so mnou hovoriť v každom kole, tak odpojím vysielačku.“
Typický Singapur v druhej polovici pretekov
Keď sa preteky prehupli do druhej polovice, začalo byť jasné, že budeme potrebovať nejaké nepredvídateľné okolnosti, aby sa niečo udialo. Šiesty Antonelli tlačil na piateho Leclerca a Verstappen sa vďaka skoršiemu pit stopu priblížil k Russellovi, ale v Singapure potrebujete veľkú rýchlostnú prevahu, aby ste zvládli manéver na trati.
Verstappen sa nám takmer postaral o vzrušenie v 36. kole, keď prebrzdil a takmer skončil v múre. Vyzeralo to, že skončí buď v únikovej zóne, alebo v múre, ale nejakým spôsobom to udržal na trati. Norris v tom čase nebol dosť blízko, aby túto chybu využil vo svoj prospech. Max následne poriadne vynadal svojmu autu. „***, chlape! Toto auto jazdí na ***!“
Veselú nedeľu nemal ani Alonso, ktorý sa v tom čase stretol v súboji s Hadjarom. Isacka zradil motor a viditeľne mu na rovinkách chýbal výkon. Prebehol veľmi pekný súboj, ktorý Fernando rozhodol vo svoj prospech a víťazoslávne zvolal: „Trofej pre hrdinu pretekov!“ Aj keď to bolo vtipné, Alonsovi sa skutočne podarilo prehrýzť poradím dopredu a vrátiť sa na pozície, ktoré mu patrili pred pokazenou zastávkou v boxoch.
Ďalšie dramatické okamihy priniesli o kolo pomalší pretekári. Prekliesniť si cestu dopredu nebolo vôbec ľahké a chcel to využiť hlavne Norris, ktorý sa nalepil na Verstappena. Štvornásobný majster sveta sa za volantom svojho Red Bullu poriadne trápil aj bez vplyvu špinavého vzduchu od o kolo pomalších pilotov. Túto prekážku Max zdolal, aj keď Norris sa držal v DRS dosahu za ním.
V posledných desiatich kolách sa kamery venovali súboju Verstappena s Norrisom, ale niečo nevídané sa podarilo aj Antonellimu, ktorý na trati predbehol Leclerca a dostal sa na piate miesto. Charlesa následne predbehol aj Hamilton, ktorý ako jediný zvolil dve zastávky v boxoch, rozhodol sa pre mäkké pneumatiky a jazdu v čistom vzduchu. Asi neprekvapí, že Leclerc počas pretekov dostával pokyn „lift and coast“, zjavne aby chránil dosku alebo brzdy.
Norris sa v posledných kolách tlačil na Verstappena, ale ten nerobí veľa chýb. McLaren bol celkom očividne rýchlejší, ale v Singapure potrebujete byť oveľa rýchlejší. Max nezaváhal podobne ako George Russell pred ním. Pilot Mercedesu zlomil singapurské prekliatie a bezpečne si dokráčal za víťazstvom.
Na druhom mieste skončil Max Verstappen, ktorý musel do posledných metrov odrážať útoky tretieho Landa Norrisa. Štvrté miesto Oscara Piastriho znamenalo spečatenie titulu v Pohári konštruktérov pre McLaren, ale všetkých bude viac zaujímať hádka Norrisa s Piastrim v úvode pretekov. Z pohľadu šampionátu je oveľa dôležitejšie, že Verstappen stiahol tri body na Norrisa a šesť bodov na Piastriho. Piate miesto obsadil Antonelli.
Ferrari odjazdilo vlastné preteky plné mizérie. Leclerca predbehol Antonelli na trati, pretože Charles musel šetriť dosku alebo brzdy. Leclerc pustil pred seba Hamiltona na čerstvejších mäkkých pneumatikách, ale Lewisov hon na Antonelliho zastavilo zlyhanie bŕzd. Sedemnásobný majster sveta sa snažil dokrívať do cieľa s nefunkčnými brzdami, niekoľkokrát porušil traťové limity a zrejme ho čaká trest, ktorý posunie Fernanda Alonsa na siedme miesto.
Bodovanú desiatku uzavreli Oliver Bearman a Carlos Sainz, ktorý sa vďaka alternatívnej stratégii prehrýzol z chvosta poľa do bodovanej desiatky. Jedenásty skončil s polofunkčným motorom Isack Hadjar.
Budúci víkend si od Formuly 1 oddýchneme a o dva týždne nás čaká šprintová Veľká cena USA v Austine.

Preteky - VC Singapuru 2025






| Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Mercedes | 1:40:22,367 | 62 | 1. | 1:35,676 | 25 | |
| 2. | Red Bull | +5,430 | 62 | 2. | 1:35,649 | 18 | |
| 3. | McLaren | +6,066 | 62 | 5. | 1:35,555 | 15 | |
| 4. | McLaren | +8,146 | 62 | 3. | 1:35,408 | 12 | |
| 5. | Mercedes | +33,681 | 62 | 4. | 1:35,303 | 10 | |
| 6. | Ferrari | +45,996 | 62 | 7. | 1:35,983 | 8 | |
| 7. | Aston Martin | +80,667 | 62 | 10. | 1:35,862 | 6 | |
| 8. | Ferrari | +85,251 | 62 | 6. | 1:33,808 | 4 | |
| 9. | Haas | +93,527 | 62 | 9. | 1:36,201 | 2 | |
| 10. | Williams | +1 kolo | 61 | 19. | 1:34,963 | 1 | |
| 11. | Racing Bulls | +1 kolo | 61 | 8. | 1:36,938 | ||
| 12. | Red Bull | +1 kolo | 61 | 13. | 1:36,831 | ||
| 13. | Aston Martin | +1 kolo | 61 | 15. | 1:35,851 | ||
| 14. | Williams | +1 kolo | 61 | 20. | 1:35,648 | ||
| 15. | Racing Bulls | +1 kolo | 61 | 12. | 1:35,641 | ||
| 16. | Alpine | +1 kolo | 61 | 16. | 1:37,182 | ||
| 17. | Stake | +1 kolo | 61 | 14. | 1:37,126 | ||
| 18. | Haas | +1 kolo | 61 | 17. | 1:36,646 | ||
| 19. | Alpine | +1 kolo | 61 | 18. | 1:34,573 | ||
| 20. | Stake | +1 kolo | 61 | 11. | 1:35,404 | ||
- Značky
- VC Singapuru 2025
- video








