McLaren rozhodol, že za kolíziu v Singapure je zodpovedný Norris: Je to fér


Kolízia jazdcov McLarenu z prvého kola Veľkej ceny Singapuru opäť otvorila tému, či je Lando Norris tým preferovaným jazdcom vo Wokingu. Napriek tomu, že vrazil do Oscara Piastriho, britská stajňa totiž nesiahla po slávnych “papájových pravidlách” a neprikázala mu pozíciu vrátiť. Podľa Norrisa ho však neskôr označila za zodpovedného za incident.
Najväčšia šanca na úspešný útok v Singapure sa ponúka hneď po štarte. Lando Norris sa to pokúsil využiť a hneď v prvej kombinácii zákrut zaútočil. Nechtiac však trafil Maxa Verstappena, po čom musel korigovať pretáčavý šmyk. Kontaktu s Oscarom Piastrim už nestihol zabrániť.
“Samozrejme, bavili sme sa o tom a tím ma vzal na zodpovednosť, čo je podľa mňa fér,” prezradil Lando Norris na štvrtkovej tlačovej konferencii. “Potom sme sa pohli ďalej, vieme, aké následky to bude mať v mojom prípade a ako sa vyhnúť situácii, keď sa stane niečo ešte horšie. To posledné, čo chceme, je po pretekoch rozpútať takéto kontroverzné debaty. V tom momente som vystavil rovnakému riziku vypadnutia z pretekov seba aj kohokoľvek, proti komu som pretekal, nech už by to bol Oscar alebo ktokoľvek iný.”
“Je jasné, že sa tomu chcem vyhnúť. Už od môjho príchodu do F1 bolo jednou z mojich predností vyhýbanie sa kontaktom a udržanie sa v pretekoch. Náš tím si dobre počínal pri používaní a zdokonaľovaní pracovného rámca, podľa ktorého sa musíme postarať o to, aby sme si mohli dôverovať a zároveň stajni. Preto sme silnejší ako ktorýkoľvek iný tím,” vyhlásil druhý muž priebežného poradia šampionátu.
Norris neprezradil, čo presne si máme predstaviť pod pojmom “následky” v súvislosti s ním a nehodou zo Singapuru. Faktom však je, že na trati to žiadne následky nemalo. McLaren neprikázal pilotom vymeniť si pozície a Norris stiahol náskok svojho kolegu v Pohári jazdcov.
Prečo však McLaren zmenil svoj názor a odrazu od Norrisa žiadal, aby prevzal zodpovednosť? “Jednoduchá odpoveď je taká, že došlo ku kontaktu medzi dvomi autami, čomu sa vždy chceme vyhnúť. Pravidlo znie nehavarujte spolu. Toto nebola nehoda, bolo to niečo oveľa menšie, ale nechceme sa dostať ani do takejto situácie, pretože potom to spôsobuje takéto veci a to nie je dobré.”
“Myslím si, že napokon to chápeme tak, že také je pretekanie. Je ťažké dosiahnuť dokonalosť. Nechcel som, aby sa to stalo, ale nikdy si nenechám ujsť takú príležitosť, aká sa mi tam naskytla. Bola tam medzera, tak som ju využil. Čo sa stalo, stalo sa. Nič to však nemení na našom štýle pretekania,” ubezpečil rodák z Bristolu. “Ide len o to, že v rámci tímu sa chceme takýmto veciam vyhnúť, pretože došlo ku kontaktu medzi dvomi autami McLarenu.”
“Rovnako ako my, ani Zak a Andrea nechcú, aby sa diali takéto veci. Nechceme to ani my, tímoví kolegovia, takže je samozrejmé, že toto je dôvod, prečo som zodpovedný,” doplnil.