Verstappen sa hnevá na Norrisa: Toto si zapamätám (Anketa)


Do singapurského boja o pole position sa tentoraz nezapojil ani jeden pilot McLarenu. Namiesto toho si to rozdali George Russell a Max Verstappen. Pilot Red Bullu ťahal za kratší koniec aj preto, že svoj posledný pokus nedokončil. Skritizoval za to Landa Norrisa.
O Russellovej pole position rozhodne nemôžeme hovoriť ako o náhodnej alebo nezaslúženej. Obe jeho kolá v tretej časti kvalifikácie by totiž stačili na obsadenie prvej priečky, ba dokonca jeho pokusy delilo len sedem tisícin sekundy.
Max Verstappen sa s tým ešte snažil niečo spraviť v poslednom kole, hoci po prvých dvoch sektoroch strácal 0,166 sekundy. Jeho nádejou bol však posledný sektor, v ktorom mal najrýchlejší monopost. Keby Holanďan vyrovnal svoj najlepší tretí sektor z prvého pokusu v Q3, jeho výsledný čas by bol 1:29,190 (26,512s — 37,458s — 25,220s).
Na Georgea Russella by preto stratil len 0,032 sekundy, keďže pilotovi Mercedesu tretí sektor celkom nevyšiel (25,354s). Mohol tieto stotiny sekundy nájsť v poslednom sektore? To sa už nedozvieme, pretože obhajca titulu prebrzdil v šestnástej zákrute. Obvinil z toho Landa Norrisa, ktorý sa pred ním vracal do boxov. Keď prechádzal okolo neho, spomalil a Norrisovi sarkasticky ukázal palec hore.
Po šachovnicovej vlajke sa vo vysielačke ozval Verstappenov pretekový inžinier Gianpiero Lambiase: “Môžeš za to poďakovať svojmu kamošovi.”
“To sa stane, keď sa o dve sekundy pred vami vozí nejaké auto. Všimol som si to a zapamätám si to,” vyhlásil Max Verstappen bezprostredne po kvalifikácii, keď sa ho David Coulthard spýtal na chybu v treťom sektore.
“here’s verstappen heading to turn 16. so he's locked up, that's the mistake there. that’s norris ahead. but we saw it, as live there, you saw him just not use the road on the outside. but it was gone from the lockup and norris won't be in trouble”
— ray (@ln4norris) October 4, 2025
pic.twitter.com/hQhEx4I7Tk
Na tlačovej konferencii svoje slová rozviedol. “V kvalifikácii sa snažíte nechávať si aspoň šesť- alebo sedemsekundovú medzeru pre tie turbulencie. V Q3 spravidla auto na trati nestretnete, ak nemáte iný program. Tu je však jasné, čo chcete spraviť, nechávate si teda veľké odstupy,” vysvetľoval pilot Red Bullu.
“Niekedy sa stane, že ľudia spravia chybu či predčasne ukončia svoje kolo, a vtedy sa auto ocitne od dve-tri sekundy pred vami. Vo vašom kole v Q3 však potrebujete maximálne čistý vzduch, pretože so všetkým vrátane brzdenia ste až na limite. Stratil som tam trochu prítlaku, takže som šiel rovno,” popísal dôvod svojho prebrzdenia, ktoré ho v konečnom dôsledku stálo šancu získať singapurskú pole position.
Načítavam anketu...