logo F1online.skF1online.sk

Prvý singapurský tréning patril Alonsovi, dobrú formu mali aj Leclerc a Verstappen

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 11:18

Úvodných 60 tréningových minút na víkendovú Veľkú cenu Singapuru sa stalo korisťou Fernanda Alonsa. Pilot Aston Martinu bol o viac ako desatinu rýchlejší v porovnaní s druhým Charlesom Leclercom, nuž a tretieho Maxa Verstappena zdolal o takmer tri desatiny.

Prvý tréning sa niesol vo veľmi pokojnom duchu. Pred jeho štartom sa síce v Singapure objavili prehánky a okolie trate bolo vlhké, ale na dianie na trati to nemalo veľký vplyv. Nevideli sme žiadnu červenú vlajku ani náraz do bariér, ktorých bolo pred dvoma týždňami v Baku neúrekom.

Najrýchlejší čas 1:31,116 napokon zajazdil Fernando Alonso, ktorý o viac ako šesť desatín prekonal najlepší výkon z minuloročného prvého tréningu. Bude sa Aston Martinu v uličkách Marina Bay dariť? Britská stajňa bude musieť zabrať.

Výsledky prvého tréningu totiž treba brať s rezervou. Tímy si uvedomujú, že po zotmení sa podmienky na trati zmenia, s čím sa posunie aj vyváženie monopostov. Pre prípravy na kvalifikáciu a preteky bude najdôležitejší druhý tréning. To je zrejme dôvod, prečo si v Mercedese a Williamse odložili všetky mäkké pneumatiky na neskôr.

Alex Albon však stihol odjazdiť len dve kolá. Po výjazde z boxov mal totiž problémy so zadnými brzdami, ktoré začali horieť. Stajňa prezradila, že šlo o “hardvérový problém”, ktorý sa nepodarilo odstrániť pred koncom prvého tréningu. Inžinieri a mechanici sú však presvedčení, že Albon stihne druhý tréning.

Charles Leclerc napokon zaostal za Fernandom Alonsom o 0,150 sekundy, pričom Maxovi Verstappenovi s novým predným krídlom a krytmi motora chýbalo 276 tisícin. Pozorovatelia však hlásili, že jeho monopost sa správal prekvapivo dobre, čo by malo byť vodou na Verstappenov mlyn.

Pilotom McLarenu patrí až piata a šiesta priečka za Lewisom Hamiltonom. Oscar Piastri stratil na sedemnásobného šampióna jednu tisícinu sekundy. Landovi Norrisovi napriek fialovému druhému sektoru chýbali až dve desatiny.

Za top tímami evidujeme Isacka Hadjara a Carlosa Sainza, ktorý ešte môže rátať s menším zlepšením. Ako sme už spomenuli, svoj najlepší čas zajazdil na stredne tvrdých pneumatikách. Prvú desiatku uzavreli Júki Cunoda a Esteban Ocon.

Rovnako ako Carlos Sainz, aj Mercedes ukáže svoje karty až v druhom tréningu.

Prehľad ideálnych časov FP1 podľa tímov:

  • 1:30,983 – Aston Martin
  • +0,060 – Ferrari
  • +0,220 – McLaren
  • +0,327 – Red Bull
  • +0,760 – Williams
  • +0,772 – Racing Bulls
  • +1,017 – Mercedes
  • +1,145 – Haas
  • +1,297 – Sauber
  • +1,395 – Alpine

Súvisiace články

Diskusia