logo F1online.skF1online.sk

Oconovi sa nepáčila tímová réžia Haasu: Na tomto sme sa nedohodli

Esteban Ocon a Pierre Gasly
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 17:44

Ferrari nebolo jediné, ktoré sa v Baku rozhodlo pre tímovú réžiu. K rovnakému rozhodnutiu siahol aj Haas. Prepis vysielačky sa objavil aj v priamom prenose a bol to jeden z mála okamihov, keď sa dianie v americkom tíme nejako dostalo k nám, keďže mal veľmi nenápadné preteky. Aj keď tím nebojoval o body, Estebanovi Oconovi sa rozhodnutie boxového múra nepáčilo.

Vo Ferrari absolútne nezvládli vrátenie pozície v závere pretekov, ale obaja piloti aspoň mávli rukou nad všetkými dôsledkami. Ôsme či deviate miesto je Lewisovi Hamiltonovi a Charlesovi Leclercovi absolútne ukradnuté a z nevydarenej výmeny pozícií nerobili vedu. To sa nedá povedať o Oconovi, ktorý sa vo vysielačke posťažoval na to, ako bola celá situácia manažovaná.

Esteban zamieril do boxov počas výjazdu bezpečnostného vozidla, aby si splnil povinnosť nasadiť dve rozličné zmesi pneumatík. Mal v pláne ísť až do cieľa. V 40. kole z celkových 51 sa vo vysielačke ozvala jeho inžinierka Laura Muellerová a nariadila mu, aby pred seba pustil tímového kolegu, ktorý sa blížil na oveľa čerstvejších stredne tvrdých pneumatikách.

Muellerová: „Prosím, pusti Ollieho dopredu.“
Ocon: „Rozumiem, ale je až 1,6 sekundy pozadu.“
Muellerová: „Áno, prepáč, musíme to urobiť. Ďakujem.“

Esteban tak na rovinke náležite spomalil a pustil tímového kolegu. Stratil tam asi dve sekundy. Bearman napokon finišoval preteky na dvanástom mieste, Ocon na štrnástom. Ollie však stratil na desiateho Hadjara takmer dvadsať sekúnd, čo ukazuje, že bez vypadnutia súperov pred sebou by Haas svojou rýchlosťou na body nedosiahol. To však Estebanovi nezabránilo spochybňovať tímovú réžiu svojich šéfov.

„Bol to ťažký víkend a musíme toho veľa preskúmať, ale tiež musíme poriadne preskúmať tieto preteky, pretože na tomto sme sa nedohodli. Asi by som urobil veci inak, keby to bolo jasne stanovené,“ odkázal Ocon vo vysielačke.

Ten mal v úvode pretekov kontakt s Nicom Hülkenbergom, ktorý ho však príliš neskompromitoval. Najväčším problémom bola samotná rýchlosť Haasu. „Skúsili sme veľmi agresívnu stratégiu, ktorá ma pripravila o veľa. Je to škoda, ale preskúmame tento náš náročný víkend. Myslím si, že do Singapuru môžeme veľa vecí zlepšiť,“ povedal Ocon po pretekoch.

„V sobotu sme mali problém s brzdami, v Monze zas dosť veľký problém s prednou časťou monopostu. Potrebujeme čistý víkend bez akýchkoľvek problémov. Nič iné nepotrebujeme,“ dodal francúzsky pretekár.

Jeho tímový kolega Ollie Bearman bol lepší v kvalifikácii i pretekoch, ale ani on si nezaslúži jednotku na pomyselnom vysvedčení. V sobotu ho chyba pripravila o lepšie miesto na štarte, bez ktorého vo vyrovnanom strede poľa jednoducho nemáte šancu.

„Celkovo sme podnikli dobrú stíhaciu jazdu a mali sme tempo, ale po štarte z pätnásteho miesta a strate niekoľkých pozícií v úvodných kolách som prišiel o množstvo času zaseknutý vo vláčiku za Colapintom a Strollom. Potom to už bolo len o minimalizácii škôd. Auto bolo rýchle, ale nedalo sa nič robiť,“ povedal Bearman po pretekoch.

„Kvalifikácia bola náročná. Urobil som chybu v Q2 a nezapísal žiadny čas. Samozrejme, nejazdilo sa v jednoduchých podmienkach, ale to nie je žiadna výhovorka. V Singapure sa potrebujem zlepšiť,“ dodal Bearman.

Súvisiace články

Diskusia