Verstappen dominoval v Baku. Norris nevyužil zlatú príležitosť v súboji s Piastrim


Max Verstappen odštartoval do Veľkej ceny Azerbajdžanu z pole position a potom sme ho v záberoch takmer nevideli. Holandský pretekár absolútne dominantným spôsobom ovládol nedeľné preteky a absolútne zaslúžene zvíťazil. Veľké veci sa diali v súboji pilotov McLarenu o titul.
Oscar Piastri mal katastrofálny štart a prepadol sa na posledné miesto. Austrálsky pretekár sa v skutočnosti pohol pred zhasnutím červených svetiel a keď sa to snažil napraviť, aktivoval sa anti-stall a ostatní sa okolo neho prehnali ako vietor. Oscar následne celkom zjavne nezvládol tlak, ktorý z toho vyplynul, a havaroval v piatej zákrute. Takúto chybu sme na tomto mieste okruhu zrejme ešte nevideli. Bolo to bizarné.
— F1 edits (@F1F1edit) September 21, 2025
Albon a Ocon využili výjazd safety caru na zastávku v boxoch, ale inak sa nám poradie príliš nezmenilo. K niekoľkým zmenám v poradí došlo po štarte, ale všetky sa odohrali od siedmeho miesta nižšie.
Preteky boli reštartované na konci 4. kola. Vynikajúci reštart mal Leclerc, ktorý prešprintoval Norrisa a dostal sa na ôsme miesto. Pomohol si aj Cunoda, ktorý sa dostal pred Russella na piatu priečku. Charles si následne poradil aj s Hadjarom, ktorý urobil chybu a následne spadol aj za Norrisa.
Bol to spoločný súboj niekoľkých áut, do ktorého sa zapojil aj Lewis Hamilton, ale tomu sa nepodaril rýchly manéver na francúzskeho mladíka. V úvodných kolách prebiehali tvrdé boje o pozície od piateho Cunodu v podstate až po chvost poľa. Navyše, do prvej zákruty fúkal čelný vietor, ktorý ešte zvyšoval účinok DRS.
Za Cunodom sa sformoval DRS vláčik s Russellom, Leclercom, Norrisom a Hamiltonom ako vozňami. V 10. kola sa Georgeovi v tretej zákrute konečne podarilo prekonať pomalší Red Bull. Za Júkim sa následne zasekol Leclerc, kým Mercedesy zostali visieť za Lawsonom.
Patovú situáciu museli vyriešiť zastávky v boxoch
Zdalo sa, že nikto nemá dostatočnú rýchlostnú prevahu, aby v jednotlivých DRS vláčikoch prelomil patovú situáciu. Na konci 15. kola zamieril z chvosta poľa do boxov Alex Albon, čím naznačil, že jazdcom na stredne tvrdých pneumatikách sa blíži zastávka v boxoch. Albon následne v súboji zostrelil Franca Colapinta a poslal ho do hodín. Bol to súboj na chvoste poľa a zaobišiel sa bez safety caru alebo virtuálneho safety caru.
Na konci 18. kola zamieril do boxov Kimi Antonelli a podnikol undercut na Liama Lawsona. V nasledujúcom kole prišiel k mechanikom Leclerc a o kolo neskôr Lawson. Novozélanďan vyšiel na trať tesne pred Antonellim, ale nie nadlho. Taliansky pretekár na zahriatych pneumatikách na konci kola otvoril zadné krídlo a prehnal sa dopredu.
Za Lawsonom sa následne zasekol Leclerc, ktorého Ferrari nemalo dostatočnú rýchlostnú prevahu a s menším zadným krídlom sa nedokázal držať Racing Bulls v technickom prostrednom sektore.
Sainz zastavil na konci 27. kola, aby zabránil potenciálnemu undercutu zo strany Russella. Williams v tej chvíli kráčal pevne za pódiovým umiestnením. Aj keď sa išlo len na jednu zastávku v boxoch, stratégie sa nám pekne rozdelili. Antonelli, Lawson a Leclerc zastavili v počiatočnej fáze, Sainz krátko po polovici pretekov a Verstappen, Russell, Cunoda, Norris a Hamilton sa snažili svoje stinty natiahnuť čo najdlhšie.
McLaren pokazil ďalší pit stop
Lewis prišiel k mechanikom na konci 36. kola z celkových 51, v nasledujúcom kole prišiel prezuť aj Norris, ale podobne ako v Monze nastala katastrofa. Lando stál u mechanikov 4,1 sekundy, takže na undercut na Cunodu mohol zabudnúť. Navyše, Norris sa vrátil na trať za bojujúcim duom Lawson – Leclerc, ktorí mali o 18 kôl staršie pneumatiky.
Na konci 38. kola prišiel do boxov Cunoda, ktorý sa vrátil na trať tesne pred Lawsonom, Leclercom a Norrisom. Na studených pneumatikách nemal proti rozbehnutému Lawsonovi šancu a rozpútal krásny štvorsúboj. Na konci 39. kola sa Norris pokúsil o útok na Leclerca, ale ten sa s pomocou DRS a zákrytu od Cunodu ubránil.
V tom čase zastavil aj Russell, ktorému sa podaril ohromný overcut na Sainza. Mercedes mal vynikajúce tempo a vďaka dlhému prvému stintu sa George dostal nielen pred Antonelliho, ale aj Sainza. Max Verstappen, ktorý mal na čele pohodlný náskok a pokojne si mohol dať pukance, prišiel do boxov ako posledný a s pohodlným náskokom sa vrátil na trať ako líder pretekov.
V nájazde do 41. kola z celkových 51 sa Norris konečne dostal pred Leclerca a pokračoval v ofenzíve. Ferrari následne siahlo po tímovej réžii a pustilo Hamiltona dopredu. Scuderia však mala katastrofický víkend a v tom čase, teda po zastávkach v boxoch, sa chlapci v červenom nachádzali na ôsmom a deviatom mieste.
Norris bol siedmy a bolo životne dôležité, aby v záverečných siedmich kolách prekonal Cunodu a Lawsona pred sebou. Cunoda a Lawson však mali medzi sebou vlastný súboj, a to súboj o holé formulové prežitie. Každý z nich mal aj svoje vlastné záujmy, takže sa neštítili bojovať medzi sebou. Cunoda, Norris a Hamilton boli doslova nalepení na zadnom krídle Lawsona, ale všetkým chýbalo povestných posledných pár metrov na predbehnutie.
Norris sa na to pokúsil zatlačiť v posledných kolách, ale neuspel a bol to v podstate ďalší pomalý pit stop, ktorý ho dostal do tejto situácie. Lando tak získal na Piastriho iba šesť bodov a austrálsky pretekár bude ďakovať formulovým bohom a osudu, že preňho dopadlo takto dobre.
Ani sme nespomenuli Maxa Verstappena, ktorého takmer nebolo vidieť v priamom prenose, ale v nedeľné preteky absolútne ovládol. Bol to výkon ako vystrihnutý zo sezóny 2023, keď naňho nikto nemal.
Druhý skončil po ďalšom skvelom výkone George Russell a predstavte si, že Carlos Sainz doviedol svoj Williams až na pódium. Mimochodom, Carlos vystúpil s Williamsom na pódium skôr ako Lewis Hamilton s Ferrari. Po Nicovi Hülkenbergovi a Isackovi Hadjarovi sa stal tretím pilotom tímu stredu poľa, ktorý to v tejto sezóne dotiahol do najlepšej trojky.
Štvrté miesto obsadil Kimi Antonelli, piate po ďalšom skvelom výkone Liam Lawson, šieste Júki Cunoda a až siedme Lando Norris. Na ôsmom a deviatom mieste skončili Lewis Hamilton a Charles Leclerc, ktorí mali s Ferrari príšerný víkend. Bodovanú desiatku uzavrel Isack Hadjar.
Budúci víkend si od Formuly 1 oddýchneme, o dva týždne nás čaká Veľká cena Singapuru.

Preteky - VC Azerbajdžanu 2025






| Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Red Bull | 1:33:26,408 | 51 | 1. | 1:43,388 | 25 | |
| 2. | Mercedes | +14,609 | 51 | 5. | 1:43,754 | 18 | |
| 3. | Williams | +19,199 | 51 | 2. | 1:43,972 | 15 | |
| 4. | Mercedes | +21,760 | 51 | 4. | 1:44,091 | 12 | |
| 5. | Racing Bulls | +33,290 | 51 | 3. | 1:44,531 | 10 | |
| 6. | Red Bull | +33,808 | 51 | 6. | 1:44,434 | 8 | |
| 7. | McLaren | +34,227 | 51 | 7. | 1:44,155 | 6 | |
| 8. | Ferrari | +36,310 | 51 | 12. | 1:43,977 | 4 | |
| 9. | Ferrari | +36,774 | 51 | 10. | 1:44,274 | 2 | |
| 10. | Racing Bulls | +38,982 | 51 | 8. | 1:43,884 | 1 | |
| 11. | Stake | +67,606 | 51 | 13. | 1:44,930 | ||
| 12. | Haas | +68,262 | 51 | 15. | 1:44,288 | ||
| 13. | Williams | +72,870 | 51 | 19. | 1:44,152 | ||
| 14. | Haas | +77,580 | 51 | 20. | 1:45,388 | ||
| 15. | Aston Martin | +78,707 | 51 | 11. | 1:45,002 | ||
| 16. | Stake | +80,237 | 51 | 17. | 1:44,370 | ||
| 17. | Aston Martin | +96,392 | 51 | 14. | 1:45,083 | ||
| 18. | Alpine | +1 kolo | 50 | 18. | 1:45,492 | ||
| 19. | Alpine | +1 kolo | 50 | 16. | 1:46,055 | ||
| - | McLaren | nedokončil | 0 | 9. | - | ||








