Lepšie malá nehoda ako spomaliť, odkazuje Colapinto


Franco Colapinto v súčasnosti bojuje o holé formulové prežitie. V podstate sú to už len sedačky tímov vo vlastníctve Red Bullu a druhé miesto v Alpine, ktorých obsadenie pre budúcu sezónu nepoznáme. Flavio Briatore sa v Baku nechal počuť, že rozhodnú najbližšie dve veľké ceny a okruh kandidátov sa zúžil na Colapinta a rezervného pilota stajne Paula Arona. Doslova niekoľko hodín nato argentínsky pretekár havaroval v kvalifikácii.
Francove výkony sa v poslednom období zlepšili. Dá sa povedať, že sa o niečo priblížil Pierrovi Gaslymu. Alpine je však prudko nekonkurencieschopný. Ak chcete s monopostom A525 bojovať o body, potrebujete k tomu aj kusisko šťastia. Colapinto tak zostáva jediným pilotom s nulou na bodovom konte. Pre porovnanie, Oliver Bearman pred ním ich získal už 16.
Franco svojmu prípadu nepomohol v Baku, keď sa zaradil do bohatého klubu jazdcov, ktorí svojou nehodou spôsobili červené vlajky. Rozšíril tak dlhý zoznam škodových udalostí na svojom konte počas 20 veľkých cien trvajúcej kariéry.
„V posledných týždňoch som bol v kvalifikáciách veľmi dobrý a vždy lepšie malá nehoda v čase, keď idem rýchlo, ako ísť pomaly a nespôsobiť žiadne škody,“ povedal Colapinto, ktorý bol až príliš rýchly v štvrtej zákrute a poriadne sa oprel o múr. „Takto skončiť nie je nikdy príjemné, ale som si istý, že pred nami sú lepšie dni a tím robí dobré pokroky. Na mestských okruhoch sa takéto veci stávajú. Vždy je to tesné.“
„Keď strácate a vždy postupujete do ďalšej časti len veľmi tesne – naše predikcie nás v kvalifikácii pasovali niekam na osemnáste miesto –, tak sa musíte veľmi snažiť a zajazdiť perfektné kolo. Je to náročné,“ dodal Colapinto.
Argentínčana však ťažko môžeme z niečoho viniť. Aj výkon jeho tímového kolegu Pierra Gaslyho ukázal, že Alpine po rýchlostnej stránke skrátka nemal na body. V pretekoch obsadili piloti francúzskeho tímu osemnáste a devätnáste miesto a momentálne sú s 24-bodovou stratou na deviaty Haas s prehľadom poslední v Pohári konštruktérov.
S nehodou v štvrtej zákrute či bez nej, Colapinto by v sobotu či nedeľu nedosiahol oveľa lepší výsledok. „Pravdepodobne to bol prudký zadný vietor. Zatočil som do zákruty a úplne som stratil kontrolu nad zadkom. Povedal by som, že mi chrbta zafúkal silný poryv vetra rýchlosťou okolo 60 až 80 kilometrov za hodinu. Keď sa niečo také stane, nadvihne to zadok auta a úplne stratíte kontrolu,“ povedal Franco.
Niečo podobné sa možno stalo aj jeho tímovému kolegovi Pierrovi Gaslymu, ktorý to len pár sekúnd pred ním poslal do únikovej zóny. „Nemohol som ísť do únikovej zóny a vyhnúť sa nehode, pretože tam bol Pierre. Vždy vás rozptýli, keď to niekto pred vami pošle do únikovej zóny. Neviete, či bude cúvať na trať, alebo čo urobí. Nič to však nemení na tom, že som úplne stratil kontrolu nad zadkom. Pozriem sa na dáta, aby som zistil, čo to spôsobilo,“ uviedol Colapinto.