logo F1online.skF1online.sk

Ani tím mi nedokáže vysvetliť moje problémy, hovorí Cunoda

Júki Cunoda
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 13:30

Júki Cunoda má jednu z najťažších úloh vo Formule 1, ak nie úplne najťažšiu. Druhá sedačka v Red Bulle vrátila nejedného pilota prakticky na začiatok kariéry, keď po vyhadzove musel presviedčať šéfov ostatných tímov, že na to má. Niečo podobné asi čaká aj Júkiho Cunodu.

Japonský pretekár si prechádza presne rovnakou drezúrou, akú zažívali jeho predchodcovia a čaká ho úplne rovnaký boj o záchranu holého formulového života ako Pierra Gaslyho, Alexa Albona či Sergia Péreza. Cunoda to má ťažké a ako sám hovorí, v niektorých záležitostiach mu nie je nápomocný ani jeho tím.

„Musím sa sústrediť na pretekové simulácie, najmä v tejto chvíli,“ povedal japonský pretekár novinárom v Baku. „V Monze som utrpel drobné poškodenie, ale ako tím sme tiež tvrdo pracovali na pochopení, čo je náš najväčší problém v pretekovom tempe. Zažívame veci, ktoré mi ani tím nedokáže vysvetliť. To je v tejto chvíli priorita.“

„Pokiaľ ide o rýchlosť na jedno kolo, som veľmi spokojný. Myslím si, že aj tím je veľmi spokojný. Je jasné, že preteky po pretekoch ukazujem, že sa blížim k Maxovi, aj keď sú medzi našimi balíkmi rozdiely,“ hovorí Cunoda spokojne.

„Okrem Q3 som konzistentne o dve desatiny za Maxom. Myslím si, že to je dobrý výsledok a ľudia v tíme si to určite všímajú,“ dodal Júki.

Nedele však rozprávajú celkom odlišný príbeh a práve tie sa podpisujú pod celkové vnímanie Cunodových výkonov. Napriek pozitívam ide (zatiaľ) skôr o čiastkové úspechy a bodov má stále málo. Presne tie teraz potrebuje ako soľ. Problémy v Monze zabránili umiestneniu v najlepšej desiatke.

„Povedali mi, že poškodenie v Monze ma spomalilo o tri desatiny sekundy na kolo. Ako som však povedal, trápili sme sa aj bez poškodenia. Trápil som sa s vecami, ktoré tím ani ja nedokážeme vysvetliť. Snažili sme sa ich vyriešiť,“ vysvetlil Cunoda.

„V Monze sme to museli riešiť zmenou vyváženia, čo nebolo ideálne, pretože som s ním bol spokojný. Pneumatiky sa však z nejakého dôvodu šialene opotrebúvali. Do tretieho tréningu sme sa snažili nájsť príčinu, ale nepodarilo sa nám to, takže sme museli upraviť vyváženie. Nepáčilo sa mi to a monopost to pripravilo o množstvo výkonnosti,“ pokračoval Júki.

„Jednoducho strácam v pretekových simuláciách. Veľmi tvrdo na tom pracujeme. Niektoré veci sa možno nedajú vysvetliť, ale skúšam množstvo vecí a užívam si celý tento proces,“ dodal Cunoda.

Súvisiace články

Diskusia