Druhý azerbajdžanský tréning režírovalo Ferrari, McLarenu nevyšlo koketovanie s bariérami


Po prvom tréningu sa ešte nezdalo, že by sa Ferrari malo zapojiť do boja o pole position, ale napokon to z pohľadu talianskeho tímu vyzerá oveľa veselšie. Lewis Hamilton a Charles Leclerc zajazdili najrýchlejšie časy druhého tréningu so slušným náskokom pred prenasledovateľmi.
Vzhľadom na piatkový program jednotlivých tímov máme dôvod sa domnievať, že na kvalifikáciu si odkladajú najmä gumy so žltým označením. Tak či onak, Ferrari pôsobí veľmi dobre na strednej aj mäkkej zmesi pneumatík.
Lewis Hamilton si napokon pripísal kolo na úrovni 1:41,293, pričom na Charlesa Leclerca získal sedem stotín sekundy. Vyrovnanosť pilotov Scuderie je na jednej strane dobrou správou pre Hamiltona, na druhej strane však menší hlavybôľ pre inžinierov.
Hamilton totiž jazdil s väčším zadným krídlom určeným na väčšie množstvo prítlaku. Tím teraz čaká analýza, ktorá by mala priniesť odpoveď na otázku, ktoré nastavenia boli lepšie.
Pomyselný druhý rad patrí Mercedesu. Kimi Antonelli sa tentoraz dokázal vyrovnať Georgeovi Russellovi, keď túto dvojicu delilo len deväť tisícin sekundy. Strieborné šípy odjazdili pomerne nenápadný, ale vydarený tréning.
V dobrom svetle sa prezentoval aj Haas. Ollie Bearman zajazdil piaty najrýchlejší čas a Esteban Ocon skončil ôsmy. Medzi jazdcov Haasu sa vtesnali Max Verstappen a Liam Lawson.
Do prvej desiatky sa dostali aj Alex Albon a napokon Lando Norris. Rodák z Bristolu po prvom stinte oznámil svojim inžinierom, že auto sa správa lepšie ako v prvom tréningu. V ďalších pokusoch sa však nedržal dostatočne na uzde.
V štvrtej zákrute to Norris s rýchlosťou prehnal a po menšom šmyku trafil bariéru. Poškodil si pri tom zavesenie ľavého zadného kolesa. Do boxov sa doplazil s autom, ktoré svojou jazdou pripomínalo nákupný vozík s pokazeným kolieskom.
— RacingPrix (@racing_prix) September 19, 2025
Oscar Piastri sa nenechal zahanbiť a o pár sekúnd neskôr svojho kolegu napodobnil v pätnástej zákrute. Našťastie preňho na výjazde trafil tecpro bariéru, ktorá toho pilotovi odpustí viac ako betónový múr. Austrálčan po krátkej inšpekcii v boxoch mohol pokračovať, ale do prvej desiatky sa už nedostal.
— RacingPrix (@racing_prix) September 19, 2025
Aston Martin sa zrejme v Baku bude trápiť. Pre jeho monopost je charakteristický obrovský aerodynamický odpor, čo mu na dlhých rovinkách v Azerbajdžane robí veľké problémy. Stroll s Alonsom sú takmer na chvoste poľa.

2. tréning - VC Azerbajdžanu 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Ferrari | 1:41,293 | 21 | ||
2. | Ferrari | 1:41,367 | +0,074 | 23 | |
3. | Mercedes | 1:41,770 | +0,477 | 19 | |
4. | Mercedes | 1:41,779 | +0,486 | 22 | |
5. | Haas | 1:41,891 | +0,598 | 23 | |
6. | Red Bull | 1:41,902 | +0,609 | 22 | |
7. | Racing Bulls | 1:41,989 | +0,696 | 22 | |
8. | Haas | 1:42,167 | +0,874 | 23 | |
9. | Williams | 1:42,177 | +0,884 | 24 | |
10. | McLaren | 1:42,199 | +0,906 | 7 | |
11. | Williams | 1:42,255 | +0,962 | 24 | |
12. | McLaren | 1:42,295 | +1,002 | 23 | |
13. | Racing Bulls | 1:42,443 | +1,150 | 23 | |
14. | Red Bull | 1:42,444 | +1,151 | 22 | |
15. | Stake | 1:42,561 | +1,268 | 22 | |
16. | Alpine | 1:42,674 | +1,381 | 22 | |
17. | Aston Martin | 1:42,771 | +1,478 | 24 | |
18. | Stake | 1:42,820 | +1,527 | 22 | |
19. | Aston Martin | 1:42,967 | +1,674 | 24 | |
20. | Alpine | 1:43,322 | +2,029 | 22 |
- Značky
- VC Azerbajdžanu 2025