logo F1online.sk

Domenicali: Preteky že sú nudné? Čísla rastú…

Stefano Domenicali
© Lamborghini
Milan Kubala
Milan Kubala3. 2. 2021

Zdá sa vám Formula 1 v posledných rokoch nudná? Zdieľate tak názor s miliónmi fanúšikov po celom svete. Nový výkonný riaditeľ Formuly 1 Stefano Domenicali sa však nad takýmito komentármi zrejme len pousmeje. Tvrdí, že rastúci záujem o Formulu 1 hovorí niečo iné.

Mercedes otvoril sezónu 2020 vo veľkom štýle. Už po pár veľkých cenách bolo jasné, že Hamiltona v ceste za ďalším titulom nič a nik nezastaví. Na čele pretekov sa toho tiež obyčajne veľa nedialo. Nuda.

Objavili sa však i veľké ceny, ktoré divákov úspešne pritiahli k obrazovkám. Napríklad sa stalo, že prvýkrát od VC Austrálie 2013 zvíťazil pilot, ktorý by nesedel v monoposte Mercedesu, Red Bullu ani Ferrari. A dokázali to hneď dvaja: Pierre Gasly v Monze a Sergio Pérez v Sachíre.

Pamätnou veľkou cenou sa stala tá turecká — za najlepšiu si ju zvolili i samotní fanúšikovia v hlasovaní. To všetko aj napriek tomu, že Lewis Hamilton napokon triumfoval s viac než 30-sekundovým náskokom. Ukázalo sa však, že víťazstvá Lewisa Hamiltona samy o sebe nudu nerobia.

Počet veľkých cien, ktoré na čele skôr pripomínali procesiu, bol ale stále vysoký, hoci Stefano Domenicali tento argument odbíja štatistikami. “Nudné preteky? Ja vidím, že vlani čísla rástli a publikum sa zväčšovalo,” argumentoval v rozhovore pre taliansku stanicu Rete4.

Hneď aj pokračoval: “O Formulu 1 je veľký záujem, sledujú ju milióny a milióny ľudí. Ľudia túžia po tej vášni, osobnostiach, pilotoch, ktorí sú jedineční, ba až mytologickí, a dokážu ľudí zaujať.”

Čísla možno rastú, ale kým sa pandémia neskončí, príjmy tímov sa budú stále dvíhať len ťažko. Niektoré sa obávajú toho, že sa sezóna 2021 bude podobať tej predchádzajúcej.

Domenicali je optimista. Ak Formula 1 zvládla predchádzajúci ročník, zvládne aj tento: “Dá sa to zvládnuť. Minulý rok bol veľmi dobrý, keďže sme spustili šampionát aj napriek ťažkostiam s veľmi otravnými, ale nevyhnutnými procedúrami. Naším cieľom je pokračovať na tejto ceste. V strede toho všetkého však musia byť podujatia. Tie musia byť jedinečné a vyplnené zaujímavým obsahom.”

Súvisiace články