Red Bull si sám škodil vymýšľaním teórií o McLarene, myslí si Stella


McLaren sa v posledných mesiacoch dostal do centra pozornosti. Jeho techniku skúmal obzvlášť pozorne najmä Red Bull, ktorý tým však podľa šéfa McLarenu sám sebe škodil. Uvedomil si totiž, koľko času a energie investujú inžinieri červených býkov do skúmania riešení konkurencie a vymýšľania teórií namiesto toho, aby tento čas využili na zvýšenie výkonnosti svojho vlastného auta.
Medzinárodná automobilová federácia viackrát skúmala monopost McLarenu. Najskôr si posvietila na flexibilnú klapku DRS, neskôr na flexibilné predné a zadné krídlo, nuž a dočkali sme sa aj fascinujúcich teórií o tom, ako papájoví plnia svoje pneumatiky vodou. Žiaden zásah zo strany FIA a napokon ani technická direktíva nadvládu nezlomila.
Red Bull si však začal podkopávať nohy, myslí si Andrea Stella. “Tiež sme to vnímali tak, že ak sa naša konkurencia zamestnáva týmito vecami, tak v skutočnosti rozptyľuje samú seba. Je to takmer dobré, pretože to znamená, že vysoko postavené osobnosti sa musia rozprávať s FIA, musia pripravovať dokumentáciu. Je fajn, že namiesto podstatných vecí v F1 riešia toto.”
“Celkom nás to uistilo, pretože v skutočnosti tieto tímy museli míňať zdroje, keď sa zamýšľali nad tým, ako môže byť jedna stajňa taká úspešná a využívať pravidlá až za hranicu legálnosti. My sme dokázali, že môžete byť úspešní aj tým, že sa koncentrujete na seba, koncentrujete sa na podstatu veci z technického a výkonnostného hľadiska,” poukázal na to, že McLaren sa snaží nevytvárať podobné kauzy.
Red Bull sa mohol domnievať, že jeho kroky budú rozptyľovať inžinierov McLarenu a získa tým menšiu konkurenčnú výhodu, no vo Wokingu zachovali chladnú hlavu. Tejto kauze nechceli venovať viac priestoru, než bolo absolútne nevyhnutné.
“FIA sme boli extrémne nápomocní, keď si robila svoju prácu a kontrolovala naše auto,” pokračoval Stella. “V skutočnosti sme však počúvali o obvineniach a okamžite sme si uvedomili, že sú nepodložené.”
McLaren musel situáciu akceptovať, no minimalizovať negatívne vplyvy. “Vždy sme zachovali taký postoj, že sa tým nenecháme celkom rozptýliť: Áno, bude nás to stáť hodinu, pretože počas tejto hodiny nejakí ľudia od nás budú musieť ukázať FIA isté komponenty. To však nie je rozptýlenie pozornosti, neodláka to pozornosť od našej práce.”
“Je však trochu hanba, že tímy v súčasnosti môžu takto nepodložene alebo nekonzistentne obviňovať, čím ľuďom vyrábajú prácu; prácu pre FIA a prácu pre tím, ktorý treba skontrolovať,” zdôrazňuje taliansky inžinier. “Toto získava výhodu tímu, ktorý príde s obvineniami, pretože teraz sa ja tomu musím venovať, aby som vyhovel týmto kontrolám. Nemusím nič upravovať, ale je to rozptyľovanie, alebo potenciálne rozptyľovanie.”