Na rozdiel od Mercedesu nerobíme okolo juniorov také haló predčasne, odkázal Marko


Takto pred rokom bol Kimi Antonelli vynášaný do neba. Starali sa o to najmä predstavitelia Mercedesu, ktorí naňho začali vyvíjať neúmerne veľký tlak, a zrejme aj to viedlo k jeho chybe v tréningu na VC Talianska. Red Bull však k svojim jazdcom pristupuje s väčšou rozvahou, myslí si Helmut Marko.
Aj keď sa Kimimu Antonellimu pred európskou časťou sezóny celkom darilo, napokon sme nehovorili o veľkom lámaní rekordov či aspoň útokoch na ne, ktoré mu niektorí insideri a zástupcovia Mercedesu predpovedali. Neskôr sa navyše objavili ďalšie problémy a Antonelliho hviezda žiarila o čosi slabšie.
Antonelli sa ocitol pod tlakom. Komentátor Sky Sports Martin Brundle dokonca počas posledného súťažného víkendu v Spa poznamenal, že keby pretekal v Red Bulle, v tejto chvíli by ho už zrejme vedenie presunulo späť do juniorského tímu.
Helmut Marko v rozhovore pre televíziu Sport1 zdôraznil, že Red Bull má inak nastavené štruktúry a aj prístup k jazdcom sa odlišuje od prístupu Mercedesu. “Naši juniori najskôr jazdia v Racing Bulls a nie sú okamžite vystavení obrovskému tlaku F1. My takisto nerobíme okolo mladého jazdca také haló ešte skôr, než vôbec sedel v monoposte F1,” zdôraznil s odkazom na Antonelliho, z ktorého mal byť nový Senna ešte skôr, ako odjazdil prvý voľný tréning.
Ako vlastne hodnotí Antonelliho otec akadémie červených býkov? “Je veľmi rýchly, ale stále veľmi mladý. V Spa mi povedal, že v aute nemá dôveru a akonáhle na to zatlačí, stratí nad ním kontrolu. Je to skôr psychická vec.”
Nemusí to byť však len o psychickej pohode za volantom. Ako ukázal maďarský víkend, problémom mohlo byť nové zadné zavesenie. Antonelli sa po návrate k starému riešeniu tešil z väčšieho sebavedomia.
Red Bull by mu pomohol ešte inak, prezradil Marko. “Kimimu treba dopriať čas, aby sa dal dokopy. Vďakabohu, Mercedes nemá taký luxus v podobe druhého tímu na rošte.”