logo F1online.skF1online.sk

Antonelli sa do konca sezóny chce vyrovnať Russellovi

Kimi Antonelli
© Richard Pardon/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 14:03

Kariéra Andreu Kimiho Antonelliho zažíva vo Formule 1 len pomalý štart. Paradoxné je, že na okruhoch, ktoré taliansky mladík nepoznal zo svojich juniorských čias, si počínal veľmi dobre, ale na tradičných európskych tratiach sa mu nedarilo. Pred druhou polovicou sezóny tak potrebuje poriadne zabrať.

Férovo treba povedať, že kritiku si nezaslúži ani tak Antonelli, ale skôr jeho šéf Toto Wolff, ktorý si opäť raz postavil hlavu a rozhodol, že bude tak, ako on povie. Taliansky mladík nedostal čas a v mladom veku bol posadený do kokpitu najväčšieho tímu s najväčšími mediálnymi a sponzorskými povinnosťami.

Napriek tomu Antonelli predviedol niekoľko skvelých výkonov. Paradoxne sa mu to podarilo na tratiach, ktoré z juniorských sérií takmer nepoznal. On sám pritom bez hlbšieho premýšľania pozná odpoveď na otázku, v ktorej oblasti sa najviac trápi.

„S ťažkosťami sa snažím pochopiť, čo auto dokáže v kvalifikácii,“ vysvetlil médiám Antonelli. „Ste tak veľmi tesne na hrane, že je ľahké ju o kúsok prekročiť. Stále hľadám tú hranicu.“

„V kvalifikácii je priľnavosť extrémne vysoká. Do zákrut vchádzate oveľa rýchlejšie než v pretekoch. V každom kole vám napadne, že môžete cez danú zákrutu prejsť ešte rýchlejšie. Zatiaľ sa mi nepodarilo dostať do bodu, keď som od prvého kola absolútne na hrane,“ povedal taliansky mladík.

Ten tvrdí, že sa do toho pomaly dostáva, ale v kvalifikácii máte ako jazdec k dispozícii len pár kôl. Podmienky sa rýchlo menia a vy sa musíte rýchlo prispôsobiť, čo mladému Kimimu zatiaľ veľmi nejde. „Nemám veľa príležitostí to zlepšovať. Okrem toho, s meniacimi sa podmienkami sa posúva aj limit. Ale pracujem na tom,“ ubezpečil Antonelli.

Pozitívne je, že Kimi sa cíti komfortne aspoň v pretekovom tempe, ale dnes je Formula 1 extrémne vyrovnaná a monoposty generujú veľa špinavého vzduchu. Ak ste v minulosti štartovali z pätnásteho miesta s monopostom top tímu, stále ste mohli pomýšľať aspoň na pódium, v súčasnosti však budete radi aj za bodované desiate miesto.

„Manažovanie pneumatík mi pripadá jednoduchšie, pretože v pretekoch nejazdíte absolútne na hrane,“ vysvetlil Antonelli, ktorý sa už pravdepodobne nezaradí medzi senzácie sezóny 2025, ako to niektorí predpokladali. To však neznamená, že nemôže napraviť zlyhania a nevydarené výkony z prvej polovice ročníka.

„Mojím cieľom je jazdiť rovnaké časy ako George. Verím, že to dokážem, hoci George má vynikajúcu sezónu a ukazuje, že patrí k najlepším, najmä keď auto funguje. Je to naozaj silný tímový kolega. Keby som bol do konca roka na jeho úrovni, bola by to pre mňa česť,“ priznal Antonelli.

Súvisiace články

Diskusia