Vedel som veľa vecí, o ktorých som nemohol hovoriť, povedal Gasly o pôsobení v Red Bulle


Aj keď priateľstvá medzi jazdcami nie sú v dnešnej Formule 1 také výnimočné ako v minulosti, len máloktoré zrodila rivalita dvoch tímových kolegov. Pôsobenie Pierra Gaslyho a Júkiho Cunodu v jednom tíme, vtedy niesol meno AlphaTauri, zrodilo priateľstvo, ktoré pretrvalo aj po Francúzovom prestupe do Alpinu. Pierre teraz priznal, že Júki sa mu zdôveruje aj so svojimi problémami s monopostom Red Bullu.
Gasly určite vie, o čom japonský pretekár hovorí, keďže to zažil na vlastnej koži. Možno to bolo dávno, ale práve jeho krátky „stint“ v Milton Keynes odštartoval sériu neúspešných vystúpení tímových kolegov Maxa Verstappena.
Keďže pôsobenie Gaslyho a Cunodu v Red Bulle delí šesť rokov, nedá sa povedať, že by čelili rovnakej situácii. Francúzove rady by však mohli byť pre japonského pretekára veľmi užitočné a zdá sa, že si ich aj pýtal, pravdepodobne počas ich nekonečných spoločných letov na a z veľkej ceny.
„Zložité bolo, že v tom období som o mnohých veciach nemohol hovoriť, pretože ako jazdec pracujete s tímom a ako profesionál nemôžete zdieľať informácie o špecifických situáciách,“ povedal Gasly tajomne o svojom pôsobení v Red Bulle pre RacingNews365.com.
„Keď hovorím s Júkim, viem niektoré veci, ktoré nemôžem povedať. Nie je jednoduché byť v takej situácii. Snažíte sa robiť to, čo je najlepšie pre tím. Niekedy dostanete do rúk niečo, čo funguje, inokedy však veci z rôznych dôvodov nefungujú tak, ako by ste chceli,“ povedal Gasly.
Nuž, je to vskutku tajomné vyjadrenie. Pomôžeme si však iným príkladom, ktorý svojho času vyslovil bývalý pilot Toro Rosso Jean-Éric Vergne. Ten pôsobil tri roky v tíme Toro Rosso najprv po boku Daniela Ricciarda a potom Daniila Kvjata. Podľa jeho slov bol o osem kilogramov ťažší než ruský pretekár – v tom čase neplatili pravidlá o maximálnej hmotnosti jazdcov – a len z tohto dôvodu strácal tri desatiny na kolo, ale Helmut Marko mu o tomto hendikepe zakázal hovoriť v médiách.
„Pre hmotnostný rozdiel medzi mnou a tímovým kolegom som strácal štyri desatiny na kolo. V zime som držal diétu, ale dostanete sa na hranicu, ktorú už vaše telo nedokáže zniesť. V skutočnosti som bol hospitalizovaný medzi pretekmi v Austrálii a Malajzii pre dehydratáciu a v tele chýbalo tak trochu všetko. Bol som veľmi slabý,“ spomínal neskôr Vergne.
Tak to jednoducho chodí. Aj keď Red Bull to pri vyhodnocovaní jazdcov bral do úvahy, na verejnosti sa o tom nesmelo hovoriť, taká bola jednoducho politika tímu.
„Zo skúsenosti sa s Júkim snažím rozprávať a ako priateľ mu poradiť v záležitostiach, ktoré by mu mohli pomôcť,“ povedal Gasly. „Myslím si, že je to na ňom a na tíme, aby našli spôsob, akým to bude fungovať a ako to urobiť správne.“