logo F1online.skF1online.sk

Verstappena neohromuje len práca McLarenu s pneumatikami, ale aj správanie jeho náprav

McLaren Landa Norrisa na štartovom rošte
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 00:10

Už od minulého roka je azda najväčšou výhodou McLarenu jeho vynikajúca práca s pneumatikami, ktorá mu poskytuje obrovskú výhodu na horúcich pretekoch. Ani zďaleka však nie je jediná, podotýka Max Verstappen, ktorý v Maďarsku poukázal na ešte ďalšiu vynikajúcu vlastnosť monopostov z Wokingu.

Teórie s rôznymi trikmi McLarenu pri práci s pneumatikami utíchli. Minulosťou sú aj úvahy o tom, ako McLaren ťaží z flexibilných komponentov a najmä predného krídla. Po zavedení technickej direktívy totiž papájoví nespravili ani pol kroku vzad. V skutočnosti zbierajú samé pretekové double — s výnimkou VC Kanady, na ktorej Lando Norris trafil Oscara Piastriho.

Max Verstappen sa preto pred víkendom v Maďarsku zamýšľal nad tým, v čom McLaren tak vyniká a čo je jeho výhoda v porovnaní s Red Bullom. “Určite je lepší k pneumatikám. Oveľa lepšie dokáže udržiavať svoje pneumatiky nažive. Na mokrej trati a na intermediálkach to môžete jasne vidieť,” pripomenul mokré preteky v Silverstone či prvý stint v Belgicku.

“Ak máte dobrý manažment pneumatík, na tejto zmesi sa to ukáže ešte jasnejšie, pretože sú o čosi chúlostivejšie,” pokračoval na margo pneumatík do prechodných podmienok. “Prehrievajú sa ešte rýchlejšie, no oni to rozhodne majú veľmi dobre pod kontrolou.”

Okrem toho Holanďana zaujalo správanie auta v istom type zákrut. “Na druhej strane si myslím, že majú ohromujúcu výkonnosť v stredne rýchlych zákrutách, nuž, povedzme, že v porovnaní so všetkými ostatnými na štartovom rošte.”

“Je tiež neskutočné vidieť, ako dokážu zrotovať prednú nápravu bez toho, aby im ustrelila zadná časť. Toto je vec, ktorú sa musíme pokúsiť dosiahnuť aj my,” podotýka Max Verstappen, ktorý by zrejme dokázal robiť divy v takom monoposte, akým disponuje McLaren.

Holanďan je totiž známy tým, že preferuje monoposty s veľmi silnou prednou časťou. V Red Bulle bol v posledných rokoch taký rýchly aj vďaka tomu, že nervóznu zadnú časť dokázal držať “na uzde”. Ak by sa v zákrutách nemusel takmer vôbec sústrediť na to, aby mu zadok neušiel, auto by si mohol nastaviť ešte agresívnejšie a vydolovať z toho extra desatiny sekundy.

Red Bull sa stále snaží zrýchliť svoj monopost, ale aj červení býci už musia uznať, že v tejto sezóne z toho majstrovský titul nebude. Deviate miesto Maxa Verstappena z Maďarska je toho dôkazom.

“Ak sa na to pozrieme realisticky, bojovať s McLarenom bude tento rok veľmi ťažké,” pripustil obhajca titulu. “Náročné je už len bojovať s Ferrari a Mercedesom. Máme však šancu naučiť sa niečo o aute a jeho správaní.”

“Samozrejme, auto musí byť postavené na ďalší rok, na čom sa už naplno pracuje, ale z inžinierskeho hľadiska sa toho vieme veľa naučiť aj tento rok. Nemôžete povedať, OK, tento rok nezískame titul, tak to celkom balíme. Vždy existujú veci, ktoré si viete preniesť do ďalšieho ročníka,” podotkol na záver Verstappen.

Súvisiace články

Diskusia