logo F1online.skF1online.sk

Verstappen sa v piatok trápil: Nemali sme priľnavosť ani balans

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 19:26

Fanúšikom Red Bullu sa piatkové tréningy nepozerali ľahko. Z vysielačiek Maxa Verstappena, Júkiho Cunodu a napokon aj prejavu samotného monopostu RB21 bolo evidentné, že rakúsky tím sa trápi. Obhajca majstrovského titulu si po skončení programu len sklamane povzdychol.

Druhý tréning býva v porovnaní s prvým tréningom vernejším obrazom rozloženia síl v padoku. Red Bull v ňom však nepredviedol nič svetoborné. Cunoda s Verstappenom svojim inžinierom hlásili, že nemajú priľnavosť a jazdí sa im ako na ľade. Cunoda napokon skončil deviaty, Verstappen dokonca so stratou 1,167 sekundy až štrnásty.

“Dnes to bolo veľmi ťažké. Nemali sme vôbec žiadnu priľnavosť a auto nemalo balans,” uviedol Max Verstappen vo svojom bezprostrednom hodnotení piatkového programu. “Ťažko povedať, v čom bol vlastne problém. Nič poriadne nefungovalo. Budeme musieť preskúmať, čo to spôsobilo, pretože si myslím, že určite môžeme byť lepší. Avšak, dnešok bol dosť zlý.”

V druhom tréningu sme videli aj jednu kurióznu situáciu, keď Verstappen v tretej zákrute vytiahol z kokpitu uterák a vyhodil ho na pravú stranu trate. Z tohto dôvodu si ho predvolali aj komisári. Keď sa Holanďan objavil pred mikrofónmi, stretnutie s komisármi mal už za sebou.

Čo sa teda stalo? “Bol to len uterák, ktorým si utriete tvár, keď sa vrátite do garáže. Keď som vyrazil na trať, uterák bol stále v aute,” skonštatoval štvornásobný šampión, ktorému sa niečo také stalo prvýkrát.

Zachoval však duchaprítomnosť a vyhodnotil situáciu najlepšie, ako mohol. “Namiesto toho, aby sa mi potenciálne dostal k nohám, čo by bolo nebezpečné, som vyšiel mimo ideálnu stopu a zbavil som sa ho najbezpečnejším spôsobom, akým to bolo možné. Myslím si, že komisári to chápu.”

Cunoda s podobnými problémami

Obaja piloti Red Bullu sa v piatok trápili, no Júkimu Cunodovi sa kvalifikačnej simulácii predsa len darilo o čosi viac. V minulosti sme však viackrát videli, že japonský pretekár býva v piatok konkurencieschopnejší než v sobotu, keď začne ísť do tuhého.

Júki Cunoda prezradil, čo mu robilo najväčšie problémy. “Balans ako taký nie je hlavným problémom. Trápime sa najmä s priľnavosťou, ktorú by som normálne mal mať. Chýba nám grip. Na našej strane garáže sme aspoň po prvom tréningu spravili krok vpred, takže aspoň nejaké pozitívum. To je fajn, ale ako tím sa stále trápime.”

Podarí sa Red Bullu vyriešiť túto hádanku? “Uvidíme. Nie je to jednoduché. V druhom tréningu sme zmenili veľa vecí. Som si istý, že na Maxovom a na mojom aute nájdeme aj niečo pozitívne, čo si môžeme odniesť. Skombinujeme to. Potrebujeme však nájsť niečo viac v samotnej podstate auta,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia