logo F1online.skF1online.sk

Mercedes sa v Maďarsku opäť vráti k starým zadným závesom

George Russell
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 09:08

Mercedes stále nemá jasnú odpoveď na otázku, čo v posledných týždňoch spôsobilo jeho výkonnostný prepad. V snahe zistiť čo najviac ešte pred letnou prestávkou sa rozhodol v Maďarsku nenasadiť nové zadné zavesenie, ktoré malo svoj debut na VC Emilia Romagna.

Veľká cena Kanady strieborným šípom dokonale vyšla, ale s výnimkou týchto pretekov sa nemeckej stajni počas európskej časti sezóny vôbec nedarí. V tíme skúmajú, čo to spôsobuje. Už vieme o niekoľkých faktoroch, ktoré mu rozhodne nepomáhajú: vysoké teploty, drsný asfalt, dlhé a rýchle zákruty.

To by však nemalo byť všetko. V Mercedese už uvažujú aj nad tým, či im neuškodila nová technická direktíva, ktorá mala zraziť hrebienok McLarenu, no s jeho náskokom napokon nič nespravila.

Nuž a v neposlednom rade môže byť vinníkom aj nové zadné zavesenie, ktoré sme prvýkrát videli v Imole. Inžinieri ho neskôr pre problémy s balansom odložili, no v Kanade, Rakúsku, Veľkej Británii a Belgicku sa vrátilo. Teraz ho opäť neuvidíme.

“Vraciame sa k starému zaveseniu. Dúfam, že mi to prinavráti aj ten dobrý pocit z jazdy, ktorý som mal pred európskou časťou ročníka,” povedal Andrea Kimi Antonelli na Hungaroringu. Mladý Talian mal vydarený úvod sezóny, no v posledných týždňoch sa aj on trápi. “Cieľom je odjazdiť ozaj dobrú kvalifikáciu a pokúsiť sa vydať zo seba to najlepšie.”

Antonelliho jediné pódium pochádza z Kanady. Na Okruhu Gillesa Villeneuva sa strieborným šípom veľmi darilo s novými závesmi, no zrejme sa im darilo napriek novým závesom, nie vďaka nim. Inžinieri však mohli nadobudnúť presvedčenie, že prispeli k víťazstvu a tretiemu miestu.

“Montreal je veľmi špecifická trať s vysokým gripom,” vysvetľoval Antonelli. “V Montreale sa však brzdí len rovno, potom nasledujú šikany. Ide o to dobre nastaviť auto na prvú fázu zákruty a následne akcelerovať v tej druhej. Nové závesy boli vskutku dobré na brzdenie v priamom smere a v kombinácii s trakciou. Pre Montreal to bolo najlepšie.”

“Preto sme boli takí silní. Montreal je veľmi špecifický a nášmu zaveseniu ozaj vyhovoval, pretože na tunajšom okruhu nie sú žiadne vysokorýchlostné kombinácie zákrut,” poukazuje na možný dôvod rodák z Bologne.

George Russell sa vo štvrtok pristavil pri rovnakej téme, no upozornil, že zavesenie nemusí byť ani zďaleka jediným dôvodom, prečo sa stajni na posledných víkendoch nedarilo. Jazdný plán na maďarské tréningy preto dostane prívlastok “testovací”.

“Je jasné, že v priebehu posledných šiestich-siedmich pretekov naša výkonnosť klesla. Snažím sa zistiť, čo je za tým,” povedal George Russell. “Myslím si, že v hre je niekoľko faktorov. Samozrejme, v horúcich podmienkach sa trápime. V Spa nebolo horúco, ale vo všeobecnosti máme v horúčave problémy. Teraz máme leto, na štarte sezóny bola jar.”

“S balíčkami vylepšení sme priniesli aj niekoľko drobných vecí. Myslíme si, že azda nepodávajú taký výkon, v aký sme dúfali. Pri niektorých drobných položkách sa preto vrátime späť k starším špecifikáciám,” prezradil víťaz kanadských pretekov. “Myslím si, že sme azda trochu zišli zo správnej cesty. Teraz sa ju snažíme nájsť, koncentrovať sa na hlavné komponenty auta a uvidíme, kam nás to zavedie.”

Súvisiace články

Diskusia