logo F1online.skF1online.sk

Čo sa deje s Mercedesom? Podľa Russella spôsobila prepad technická direktíva

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:49

Majú jarné technické direktívy svoje obete? Pred Veľkou cenou Emilia Romagna a hlavne pred Veľkou cenou Španielska vstúpili do hry technické direktívy Medzinárodnej automobilovej federácie. V prvom rade sa ozývali otázky, či tieto zmeny zasiahnu dominantný tím McLaren. To sa nestalo, ale ako sa ukazuje, svoje obete si nové predpisy predsa len našli.

Aj keď Mercedes hneď po Španielsku vyhral Veľkú cenu Kanady, výsledky tohto tímu majú dlhodobo zostupnú trajektóriu. Ferrari si upevňuje druhé miesto v Pohári konštruktérov a Mercedes vybojoval z posledných troch víkendov, vrátane jedného šprintového, iba 21 bodov.

George Russell si po skončení Veľkej ceny Belgicka posťažoval na výkonnosť svojho monopostu W15. „Naozaj potrebujeme pochopiť, čo sa stalo a prečo sme po výkonnostnej stránke urobili taký veľký krok späť. Mohli by ste si myslieť, že dnešné podmienky mali byť pre nás a naše auto ideálne,“ vyhlásil britský pretekár po skončení Veľkej ceny Belgicka.

„Toto však bol náš najhorší výkon v sezóne. Tento týždeň máme naplánované veľké stretnutie, na ktorom sa to pokúsime odhaliť,“ dodal Russell.

Nesmieme pritom zabúdať, že Russell vstúpil do sezóny ako jeden z čiernych koňov súťaže. Z prvých šiestich veľkých cien skončil štyrikrát na pódiu, ale odvtedy sa mu to podarilo „len“ raz – po víťazstve v Kanade. Napriek tomuto úspechu však vidí George jednoznačnú paralelu medzi zhoršenými výkonmi a zavedením novej technickej direktívy na Veľkej cene Španielska.

Tá zmenila parametre ohybnosti predných krídel a mnohí fanúšikovia sa nádejali, že spomalí McLaren. Napriek tomu sme si výkonnostné rozdiely ani nevšimli. Russell si však niečo všimol.

„Nuž, v Barcelone sme museli vymeniť predné krídlo. Následne sme sa vydali trochu odlišným smerom, aby sme sa nejako vyrovnali s problémom, ktorý priniesla zmena predného krídla. Očividne sme od tej chvíle urobili veľký krok späť. Možno sa jednoducho potrebujeme vrátiť k niečomu, čo sme mali v skoršej fáze sezóny,“ filozofuje Angličan.

„Samozrejme, s predným krídlom to už nie je možné, ale možno sa to dá so zvyškom nastavenia. Neviem, príde mi veľmi zvláštne, ako sme sa mohli takto zosunúť dozadu,“ dodal zmätený Russell.

George následne verejne poľutoval aj svojho tímového kolegu Kimiho Antonelliho. Ten zaznamenal v Kanade pódiový úspech, ale napriek tomu sú jeho výkony po Španielsku veľmi nelichotivé. Sám Russell pritom pripomenul, že „auto nie je také príjemné na riadenie“, ako bývalo.

To sa vraj prejavilo na sebadôvere mladého Taliana, ktorý nedostatočné sebavedomie priznal aj pred médiami. V Belgicku sa pritom po dvoch veľmi nevydarených kvalifikáciách tváril sklamane. „Monopostu chýba stabilita v zadnej časti, ktorá bola na začiatku sezóny oveľa lepšia,“ vyhlásil Russell.

„Myslím si, že Kimi a ja robíme viac chýb, pretože auto je náročnejšie na riadenie. Musíme sa posadiť s tímom. Ako som povedal, možno sa to dá zvrátiť prostým návratom do stavu spred niektorých zmien, ale v Formule 1 to nikdy nie je také jednoduché,“ dodal britský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia