logo F1online.skF1online.sk

Hülkenberg bráni bizarné rozhodnutie Sauberu, ktoré ho pripravilo o bod: Boli sme v háji

Nico Hülkenberg
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 7. 2025

V Belgicku všetko nasvedčovalo tomu, že Sauber sa dočká dvojitých bodov. Tento tím je na ohromnej vzostupnej trajektórii a fantastické výkony podávajú aj piloti stajne z Hinwilu. Tí boli v Spa na ceste za deviatym a desiatym miestom, ale potom nasledovalo rozhodnutie, ktoré vzhľadom na súčasné vedenie stajne mnohým pripomínalo počínanie Ferrari v roku 2022.

Je pravda, že dnes na boxovom múre Sauberu velí Jonathan Wheatley, ktorý postavil fantasticky fungujúci pretekársky tím s bezchybnými mechanikmi. Čo však chlapci spáchali v Spa?

Na konci 33. kola z celkových 44 zamieril Nico Hülkenberg do boxov a obul ďalšiu sadu stredne tvrdých pneumatík. V tom čase mal náskok 4,6 sekundy na Pierra Gaslyho a zdalo sa, že nič neohrozuje jeho cestu za ďalším bodom. Prečo teda zastaviť? Keď si uvedomíme, že technickým a prevádzkovým riaditeľom je dnes Mattia Binotto, ktorý po nástupe do Sauberu, okrem iného, vzal na milosť istého Iñakiho Ruedu, ktorý pod ním pracoval vo Ferrari nielen ako hlavný stratég, ale aj športový riaditeľ, nejeden si spomenul na príšerné strategické rozhodnutia Scuderie pod vedením španielskeho inžiniera.

Hülkenberg sa však po pretekoch pred novinármi dušoval, že Sauber nemal na výber. „Nie, nebol to plán, ale nedokázal som sa udržať na mojej prvej sade stredne tvrdých pneumatík,“ vysvetlil Nico.

„Strácal som priľnavosť na prednej náprave, začal som prebrzďovať a auto sa dosť pretáčalo. Do cieľa bolo stále ďaleko, nejakých 15 kôl alebo tak nejak, teraz už presne neviem. Chlapci za nami sa doťahovali, my sme mali väčšie zadné krídlo a Gasly mal menšie, takže tak či onak by sme boli v háji. Musel som zastaviť a nedokázal som už dotiahnuť to, čo sme stratili počas zastávky,“ povedal Hülkenberg.

Hodnotenie slov nemeckého pretekára necháme na vás. Faktom je, že predbiehanie v Spa bolo veľmi náročné a keď Nico jedenásť kôl pred cieľom zamieril do boxov, v podstate tým pochoval aj teoretické šance na bodovanú desiatu priečku. Aj keď sa to zdá neuveriteľné, na zmesiach C3 nikto nehlásil podobné problémy. Tieto gumy teoreticky mohli vydržať celé preteky.

Nico na záver vyjadril spokojnosť s formou svojho tímu. Sauber opäť ukázal, že sa nielen vrátil do boja v strede poľa, ale dokáže bojovať o body na každej trati.

„Získali sme pár lekcií a urobili sme dobrý pokrok. Neodvážame si domov žiadny výsledok, čo je vždy sklamanie, ale Gabi získal pár bodov, čo je pre nás dôležité v tímovom šampionáte. Myslím si, že v strede poľa sme boli opäť konkurencieschopní. Zapojili sme sa do boja s ostatnými, čo je pozitívne. Teším sa na budúci týždeň. Maďarsko by nám malo lepšie vyhovovať,“ povedal Hülkenberg na záver.

Súvisiace články

Diskusia