logo F1online.skF1online.sk

Red Bull na poslednú chvíľu priviezol Cunodovi novú podlahu: Bol to obrovský rozdiel

Júki Cunoda
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 19:05

Júki Cunoda to dokázal! Japonský pretekár možno stratil na Maxa Verstappena štyri desatiny, ale pohodlný postup do Q3 a siedme miesto na štarte sú pri trápení pilota Red Bullu ako malé víťazstvo. Ako sa mu to podarilo? Je to veľmi zaujímavý príbeh.

Po piatku sme sa zamýšľali nad politikou Red Bullu v oblasti nasadzovania vylepšení. V médiách sa objavovali informácie, že tím má pripravené vylepšenia len pre Maxa Verstappena, ktorý dostal nové diely v dvoch vyhotoveniach, aby mal k dispozícii aj náhradné. Naopak, Cunoda nedostal nič.

Red Bull na to v sobotu odpovedal vo veľkolepom štýle. Júki mal na aute novú podlahu, hoci podľa Sky mu chýbalo nové zadné krídlo. To však japonskému pretekárovi stačilo na dobrý výsledok. Pred kamerami sa tváril veľmi spokojne.

„Som veľmi spokojný a poklona patrí aj tímu, ktorý priviezol vylepšenia len tesne pred kvalifikáciou. Rozhodne som cítil obrovský rozdiel,“ pochvaľoval si Cunoda po siedmom mieste v kvalifikácii.

„Stále mi chýbajú nejaké nové diely, ale aj nová podlaha stačila na to, aby som sa dostal do tejto pozície. Veľká vďaka tímu, ktorý pracoval veľmi tvrdo, aby mi priviezol vylepšenia na túto veľkú cenu. Zabudnúť nesmiem ani na mechanikov, ktorí odviedli obrovský kus roboty. Bolo to hektické a stále nedokážem uveriť, ako to dokázali stihnúť pred kvalifikáciou. Teším sa na nedeľu,“ povedal nadšene Cunoda.

Ten zároveň pripomenul, že tím vykonal aj zmeny v nastavení. Nové diely a nové nastavenie znamenali, že Cunoda naskočil do kvalifikácie v podstate s novým autom, ale dokázal to zvládnuť. „Bolo to takmer ako úplne neznámy monopost. Nevedel som presne, ako sa bude správať. Moji inžinieri však odviedli vynikajúcu prácu a nastavili auto čo najkonzistentnejšie,“ dodal Júki.

Spokojný mohol byť aj nový šéf Laurent Mekies. Aj keď kvalifikácia príliš nevyšla Maxovi Verstappenovi, jeho víťazstvo v šprinte a úspech s Cunodom ho mohol naplniť spokojnosťou. Nezabúdajme, že jednou z úloh nového šéfa je pomôcť druhému pilotovi Red Bullu, čo je problém, ktorý trvá už od roku 2019.

„Júkiho monopost sme vylepšili len tesne pred kvalifikáciou. Pokiaľ ide o počet dielov, vždy ich tlačíme až úplne na hranu. Rozhodli sme sa, že zariskujeme a nasadíme mu vylepšenia. Možno ste si všimli, že sme do kvalifikácie vstúpili o niečo neskôr,“ povedal spokojne Mekies.

Podobne ako Júki, aj Laurent vyjadril názor, že nová podlaha bola rozhodujúci prvok pri honbe japonského pretekára za dobrým výsledkom. „Stálo to za to a určite to pomohlo zlepšiť jeho výkon, ktorý bol na veľmi dobrej úrovni,“ dodal francúzsky inžinier.

Súvisiace články

Diskusia