logo F1online.skF1online.sk

Šetrí Red Bull na Cunodovi? Neviem, kedy dostanem nový balík, odkázal

Júki Cunoda
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 19:12

Júki Cunoda sa opäť neprepracoval do najlepšej desiatky kvalifikácie a opäť bude veľmi tuho bojovať, aby ukončil svoju šnúru bez bodovaného umiestnenia, ktorá v súčasnosti trvá už päť veľkých cien. Negatívna séria sa celkom zjavne prejavuje aj na jeho psychickej pohode.

Cunoda nikdy nemal fantastickú angličtinu, čo asi neprekvapí na chlapca, ktorý sa prvýkrát vydal do Európy až v roku 2019 bez predchádzajúcich znalostí tohto jazyka. Nesmieme zabúdať, že pre ľudí z ázijských krajín je to oveľa ťažšie než pre európske národy.

V každom prípade, nevieme sa zbaviť pocitu, že po prestupe do Red Bullu stratil Júki všetku pohodu. V rozhovoroch sa zakoktáva, uprostred vety mení vyjadrenie a myšlienku, v jednej vete použije niekoľko „barličiek“ a jeho vyjadrenia celkovo nič nevypovedajú. Po prestupe do Red Bullu sa Júkiho ťažko počúva a ešte ťažšie sa na neho pozerá. Asi neprekvapí, že podobne to bolo aj po dvanástom mieste v piatkovom šprintovom rozstrele.

„Ak mám byť úprimný, pravdepodobne sa stále trápim pri jazde s týmto autom. Stratil som šesť desatín sekundy. Pole je veľmi vyrovnané a ako vždy to bola veľmi tesná kvalifikácia, takže každá maličkosť sa počíta,“ skonštatoval Cunoda.

„Vydal som zo seba to najlepšie. Ako vždy sa nájdu drobnosti, ktoré môžeme zlepšiť. Aspoň viem, že je tu niečo, čo môžem zlepšiť. Stratiť takto málo na postup do SQ3 je frustrujúce,“ dodal Júki.

Japonec nabral v podstate celú svoju stratu v prostrednom sektore. Red Bull jazdí v Spa s tenučkým zadným krídlom, čo nie je jednoduché pre jazdca, ktorý sa beztak trápi s nedostatkom sebadôvery. Okrem toho, tím mu dáva na každom kroku najavo, že hrá druhé husle.

Red Bull mu opäť nepriniesol vylepšené diely, ktoré dostal iba Max Verstappen. Skutočne by nás zaujímalo, ako funguje tento tím po prevádzkovej stránke. Aj naposledy dostal Cunoda, ktorému nepomohla nehoda v Imole, nové diely o niekoľko veľkých cien neskôr než Verstappen. Samozrejme, to neodôvodňuje stratu šesť desatín, ale vieme, že výrobné linky v Milton Keynes majú na to, aby zvládli vyrobiť viac dielov, čo primälo komentátora Martina Brundla k zaujímavej poznámke.

„Len rozpočtovým stropom viem vysvetliť, prečo Red Bull nevyrába diely pre Júkiho Cunodu. Viem, že sa chcú sústrediť na budúci rok a Júki tiež veľa búral, ale som si istý, že Red Bull má zdroje,“ poznamenal bývalý pilot, ku ktorému sa pridal aj jeho kolega David Croft.

„Majú dosť dielov pre obe autá, ale podobne ako ty neviem s istotou, prečo ich nenasadia obom pilotom,“ povedal známy komentátor. Je teda jasné, že Red Bull má viac nových dielov, ale aj tie náhradné nakoniec pripadli Verstappenovi. Ak je to pravda, Júkimu to na psychickej pohode určite nepridá.

„Neviem, kedy dostanem nové diely, ale do tej doby zo seba vydám to najlepšie,“ sľúbil Cunoda. „Myslím si, že sa pomaličky blížime. Dokážeme aspoň konzistentne vyťažiť to najlepšie z nastavenia balíka, ktorý máme. Samozrejme, aj ja si môžem počínať o niečo lepšie. V takom vyrovnanom poli musíte všetko poskladať dokopy.“

Súvisiace články

Diskusia