Domenicali potvrdil záujem nových značiek, uvažuje o zmene víkendového formátu | Magazín F1 - F1online.sk

Domenicali potvrdil záujem nových značiek, uvažuje o zmene víkendového formátu

Po štarte VC Sachíru 2020, Russell, Bottas
zdroj: Mercedes

Stefano Domenicali nedávno nastúpil na pozíciu prezidenta a výkonného riaditeľa Formuly 1. Nahradil Chasa Careyho, ktorý za pár rokov odviedol kus dobrej roboty a má veľké plány. Dokonca prezradil, že s niektorými výrobcami už vedie rozhovory týkajúce sa ich možného vstupu do „efjednotky“. No a prezradil aj to, že by bol ochotný skúšať rôzne alternatívne pretekové formáty.

„Jednou z najväčších výziev, ktorým automobiloví výrobcovia čelia, je podľa mňa to, aby pôsobili mladšie,“ povedal Domenicali v rozhovore pre Sky Sports. „Na trhu existuje akýsi boj medzi výrobcami starej školy a novými výrobcami, ktorí vstupujú do sféry mobility. No a ja si myslím, že pôvodní výrobcovia automobilov vedia túto platformu využiť na získanie akéhosi čerstvého imidžu, ktorý budú v budúcnosti potrebovať.“

„Môžem potvrdiť, že sme v rozhovore s inými výrobcami. V tejto chvíli ešte chcú ostať v tichosti, ale dobrá správa je tá, že existujú spoločnosti – a veľmi dôležité – ktoré sa snažia pochopiť, akú hodnotu by vedeli získať využívaním platformy F1. A nielen z hľadiska technológie, ale aj z hľadiska hodnoty ako takej, ktorú by F1 vedela výrobcom dať.“

Domenicali sa už pomerne intenzívne pozerá na rok 2025, keď do hry vstúpia nové motorové pravidlá. Ide mu o to, aby boli pohonné jednotky lacnejšie a aby sa továrňam pôsobenie v športe omnoho viac oplatilo.

„Nie je možné, aby pohonná jednotka F1 stála toľko peňazí, ako stojí dnes,“ zdôraznil Talian, podľa ktorého existuje veľký priestor pre zníženie jej ceny a so zástupcami tímov i výrobcov automobilov chce o téme intenzívne rokovať.

V ďalšej fáze rozhovoru hovoril aj o formáte súťažného víkendu. Podľa vlastných slov uvažuje o alternatívach a vôbec sa nebráni ich nasadeniu. „Komunikujeme o tom s tímami, pretože je dôležité poznať názory tímov. Ale súčasne potrebujeme poznať aj pohľad majiteľov športu a ľudí z médií, ktorí majú obrovské skúsenosti.“

„Absolvujeme niekoľko stretnutí, na ktorých pripravíme správnu ponuku. Musíme sa postarať o to, aby sme nepremrhali žiadnu príležitosť, ale potrebujeme sa postarať aj o to, aby sme nerozhodovali len podľa seba, pretože to by bola veľká chyba,“ dodal Stefano Domenicali.

Možno vás zaujme

Komentáre