F1 má čoraz viac fanúšičiek, medzi novými priaznivcami majú jasnú prevahu

Liberty Media úplne pretransformovala Formulu 1 zo športu, ktorý drvivá väčšina fanúšikov sledovala len v televízii, na globálny fenomén prítomný na každej platforme. Obrovská zmena však nevedie len k nárastu popularity ako takej, ale zvyšuje aj počet fanúšičiek. Podiel žien pomaly začína dobiehať aj mužov.
Formula 1 bola v minulosti výsadou mužov. Po výmene majiteľov F1 však Liberty Media začala šport celkom novým štýlom prezentovať fanúšikom. Oveľa väčší dôraz kladie na drámu na trati, príbehy z padoku a osobnosti F1, čo sa ukazuje ako efektívny spôsob, ako k športu pritiahnuť aj nežnejšie pohlavie. Bonusom je, že si veľmi často nenechajú ujsť ani ženskú F1 Akadémiu. Sleduje ju až 42 percent z nich.
Podľa celosvetového prieskumu F1 na vzorke viac ako 100-tisíc ľudí zo 186 krajín, ktorý Formula 1 zorganizovala v spolupráci so sieťou Motorsport, taktiež vyplynulo, že zo štyroch nových fanúšikov F1 sú až tri ženy (75 percent).
Podiel žien rastie skutočne vysokým tempom. V roku 2017 ich bolo len desať percent, o štyri roky neskôr 18 percent a teraz až 25 percent divákov F1 tvoria fanúšičky. V rámci generácie Z je to dokonca polovica.
Prieskum tiež ukázal, že moderní fanúšikovia skutočne žijú Formulou 1. Až 90 percent z nich tvrdí, že sú emočne vložení do pretekov F1, pričom 61 percent konzumuje obsah F1 a interaguje s ním na dennej báze.
Dôležité však je, že sa nechystajú vzdať sledovania kráľovnej motoršportu. V horizonte piatich rokov až 94 percent divákov plánuje zostať pri F1 a 86 percent si pozrie aspoň 16 veľkých cien v sezóne.
Dlhoroční fanúšikovia, ktorí majú “odpozeraných” aspoň šesť sezón, tvoria z celkového podielu 73 percent. Noví fanúšikovia (do 5 sezón) tak predstavujú zvyšok, a síce 27 percent.
Ako sa vlastne ľudia dostávajú k športu? Aj táto otázka zaujímala efjednotku. Až 39 percent “nahovoria” známi z rodiny či kruhu priateľov, pričom touto cestou sa k Formule 1 dostávajú najmä ženy vo veku od 25 do 34 rokov. Týka sa to predovšetkým tradičných európskych trhov, kde ich takpovediac “má kto nahovoriť”. Cez televíziu sa k F1 dostane 24 percent ľudí, v tomto prípade sú to najmä muži vo veku od 45 rokov.
Prostredníctvom sociálnych sietí a zo záujmu o jazdcov sa k F1 dostane po 12 percent ľudí a séria Drive to Survive sa podieľa 10 percentami.
Čo ešte z prieskumu vyplynulo:
- 50 percent fanúšikov, ktorí ešte neboli na pretekoch F1, to majú v pláne zmeniť,
- 76 percent tvrdí, že sponzori majú pozitívny vplyv na šport,
- 33 percent ľudí si skôr zakúpi produkt od partnera Formuly 1,
- 76 percent konštatuje, že mať domáce preteky zvyšuje šancu, že budú sledovať F1.
- Značky
- Formula 1
- Liberty Media