logo F1online.skF1online.sk

Podľa Strolla je smutné, že F1 si z roku 2026 spravila “školský projekt”

Lance Stroll
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 20:26

Keď sa Lance Stroll k nejakej téme vyjadrí viac ako dvomi holými vetami, môžete si byť istí tým, že mu na nej záleží. Vo štvrtok prezradil, že ho trápia pravidlá na rok 2026. Kanadskému pretekárovi sa vôbec nepáčia, pretože jazda v nich nebude skutočným pretekaním.

Nedávno sa o svoje prvé dojmy z áut budúcej generácie podelil Charles Leclerc, ktorý si najnovšiu iteráciu monopostu vyskúšal na simulátore Ferrari. Prezradil, že sa mu príliš nepáčia, pretože piloti si jazdu vôbec neužijú.

Lance Stroll s ním súhlasí. “Nemyslím si, že by to boli veľmi vzrušujúce pravidlá,” zamyslel sa nad rokom 2026 pred víkendom v Silverstone. “Všetko je však relatívne a ak budete mať rýchle auto, tak to bude vzrušujúce. Uvidíme, čo prinesie budúci rok.”

Nové pravidlá bude určite obhajovať majstrovský tím, no čo ostatní? Vieme len, že poradie sa teraz ťažko predpovedá. “Neviem, ako budú vyzerať autá ostatných. To sa dozvieme, keď sa všetci ukážu v Austrálii pred prvými pretekmi. Uvidíme, keď príde ten čas, ale pravidlá… Ak sa ma pýtate na pravidlá, je mi z nich trochu smutno.”

Ani Strollovi sa nepozdávala jazda na simulátore. “Podľa mňa je trochu škoda, že F1 sa vybrala cestou elektriny, pre ktorú sme sa museli vzdať všetkého prítlaku, aby sme šetrili energiu v batériách. Bolo by zábavné, keby sme mali ľahké, obratné a rýchle autá s množstvom prítlaku, keby sme to všetko zjednodušili.”

Len samotná batéria bude od budúcej sezóny vážiť 35 kg a jednotka MGU-K pridá ďalších približne 20 kilogramov. “Kiežby to bol do menšej miery šampionát zameraný na energiu a batériu, menej pripomínal školský projekt a viac šampionát pretekov Formuly 1.”

Čo to znamená v praxi? Po Ferrari aj Honda ráta s tým, že v pretekoch to skrátka nebude môcť rozbaliť naplno. Namiesto toho, aby sa jazdci sústredili na svoju jazdu, budú primárne riešiť, kde a ako výrazne treba ubrať plyn, aby čo najviac uľavili pohonnej jednotke. Zostáva už len rozdávať bonusy za šetrenie paliva ako autobusárom MHD.

“Neviem, či sa to bude dať nazvať pretekaním, no všetci budeme na jednej lodi. Pôjde o to, kto to najlepšie zvládne. Komu sa to podarí najlepšie, ten si tieto pravidlá zamiluje. Pôjde len o to,” upozorňuje Stroll. “Ja nie som fanúšikom tohto smeru. Ak máte rýchle auto, ste konkurencieschopní a odvádzate lepšiu prácu než ostatní, nemáte sa prečo sťažovať. Myšlienka týchto pravidiel sa mi však nepáči.”

“Mnohí jazdci sa na tom zhodnú. Niektorí však o tom azda z politických dôvodov nemôžu hovoriť. Pre mňa je vzrušujúce baviť sa o autách, ktoré by revali o čosi hlasnejšie, boli by ľahšie a netočilo by sa to tak veľmi o energii v batériách a pohonnej jednotke, ktorá nevyzerá ako z pretekov,” uzavrel.

Súvisiace články

Diskusia