Alonso žiadal trest pre Lawsona, Piastri o tom chce hovoriť v Katare


Boli to dva incidenty v priebehu dvoch veľkých cien. Oba vyzerali podobne, ale komisári sa k nim postavili diametrálne odlišne a stali sa predohrou k ďalšiemu kolu rokovaní medzi pilotmi a Medzinárodnou automobilovou federáciou. Na pretrase budú nielen rozhodnutia komisárov, ale aj jazdecké štandardy, ktorými sa FIA riadi.
Oscar Piastri prišiel v Brazílii o nemálo bodov do šampionátu pre incident v prvej zákrute. Austrálsky pretekár sa pokúšal dostať na vnútornú stranu, ale nebol dostatočne ďaleko vpredu, keď mu Antonelli zabuchol dvere pred nosom. Podľa jazdeckých štandardov sa Piastri nedostal ako prvý na apex, nevyslúžil si teda právo na zákrutu a dostal trest.
O dva týždne neskôr Liam Lawson po štarte Veľkej ceny Las Vegas absolútne minul ideálny brzdný bod a vrazil do Oscara Piastriho. Ten mohol pokračovať v pretekoch a jeho monopost nebol poškodený, ale prišiel o cenné pozície i dôležitý čas. Komisári netrestali.
Už incident v Brazílii podnietil Asociáciu jazdcov veľkých cien (GDPA) pod vedením Georgea Russella a Carlosa Sainza k iniciovaniu stretnutia s FIA v Katare. Do diskusie po incidente vo Vegas zrejme pribudne ďalší bod.
„Bol to ambiciózny manéver, ale zjavne v súlade s pravidlami,“ skonštatoval po pretekoch Piastri. „Myslím si, že aj o tomto budeme hovoriť nasledujúci víkend v Katare na stretnutí. Dosť mi to sťažilo preteky a pripravilo niekoľko ďalších krušných chvíľ.“
Monopost napriek pomerne tvrdému stretu neutrpel podľa Oscara žiadne poškodenie. „Nemyslím si, že auto bolo poškodené. Tuším, že to išlo koleso na koleso, ale dosť ma ohromilo, že všetky štyri kolesá zostali na svojich miestach. Nemyslím si však, že som utrpel nejaké poškodenie,“ skonštatoval Piastri.
Po incidente v prvej zákrute sa dosť čertil aj Fernando Alonso. Ten štartoval do pretekov zo siedmeho miesta a taktiež doplatil na počínanie Lawsona v prvej zákrute. Pilot Aston Martinu sa musel uhýbať Piastrimu a „drcol“ do Charlesa Leclerca. V dôsledku incidentu spadol na deviate miesto a jeho Aston Martin sa v pretekovom tempe začal prepadať. Aj po diskvalifikácii oboch McLarenov sa nakoniec umiestnil iba na nebodovanom jedenástom mieste.
Alonso v skutočnosti okomentoval incident už vo vysielačke počas pretekov. „Lawson v prvej zákrute… to musí byť trest,“ povedal svojmu inžinierovi Andrewovi Vizardovi. Nespokojnosť pokračovala aj v ďalšej fáze.
„Chlape, to bola neuveriteľná prvá zákruta. Raz štartujeme vpredu a práve vtedy sa musí objaviť na vnútornej strane kamikadze,“ povedal Alonso, ktorý bol v tej chvíli presvedčený, že Lawson na svoj manéver doplatil vypadnutím z pretekov. „Teraz už je mimo pretekov a nemôže si odpykať trest. Šialené.“







