logo F1online.skF1online.sk

Leclerc si vyskúšal budúcoročné auto: Spolieham sa na to, že máme ešte pár mesiacov

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:00

Tímy majú za sebou už polovicu vyhradeného času určeného na vývoj budúcoročných monopostov. V továrňach tak nové autá začínajú naberať čoraz reálnejšie kontúry a na simulátoroch si môžu vyskúšať ich čoraz vernejšiu verziu. Charles Leclerc túto možnosť využil a posadil sa do virtuálneho monopostu pre rok 2026, no jazdu si vraj vôbec neužil.

Na budúcoročných autách už nepracujú len inžinieri, ale množstvo úloh dostali aj piloti. Charles Leclerc pred víkendom v Rakúsku prezradil, že už usilovne “zarezáva” na simulátore Ferrari, veď aj taliansky tím už začína presúvať všetky svoje zdroje na budúci rok.

Aké sú najčerstvejšie dojmy Charlesa Leclerca? “Povedzme to tak, že toto nie je najpríjemnejšie auto, v akom som kedy jazdil,” zhodnotil monacký rodák. “Toto je však stále relatívne nový projekt a ja svoje nádeje opieram o fakt, že máme pred sebou ešte niekoľko mesiacov.”

“Podľa mňa však nie je žiadnym tajomstvom, že pravidlá pre budúci rok sú postavené tak, že piloti si jazdu tak neužijú,” pokračoval pilot Scuderie. “Zatiaľ nie som ich veľkým fanúšikom, ale taká je realita. V konečnom dôsledku je to výzva a mne sa bude páčiť táto výzva, keď sa snažíte optimalizovať všetko na celkom inom monoposte. Ale užívam si to? Asi nie.”

S budúcoročnými autami sa spája viacero problémov, no tým hlavným sú nedomyslené motorové pravidlá. Elektrická časť má mať až polovičný podiel na celkovom výkone monopostu, no jednotka MGU-K na to nedokáže rekuperovať dostatok energie.

FIA sa preto rozhodla skresať množstvo prítlaku na monopostoch, no vraj ani to nebude stačiť a piloti budú musieť extrémne šetriť energiu v batériách, či dokonca dobíjať batérie priamo spaľovacím motorom.

Charles Leclerc tak dostal otázku, či mu viac prekáža nedostatok prítlaku, alebo je problém skôr v rekuperácii. “Asi v oboch, no tá druhá vec je azda o čosi vážnejšia ako prvá. Je to také zvláštne…”

V budúcej sezóne už nebudeme mať ani tradičné DRS na predbiehanie. DRS sa premení na nástroj, ktorý bude na rovinkách zmenšovať odpor monopostu a tým čiastočne odbremení pohonnú jednotku. Jazdci by mali na predbiehanie dostať nový motorový režim s väčším výkonom.

“Zatiaľ si nepredstavujem, ako budú vyzerať preteky a ako sa bude predbiehať s týmito novými pravidlami. Viem, že ľudia, tímy a FIA o tejto veci vedia a azda nás v tomto smere ešte čaká práca. Neviem však, do akej miery sa to ešte zmení,” uvedomuje si, že na zmeny v pravidlách už nie je čas.

Lewis Hamilton by si mal na simulátore vyskúšať budúcoročný monopost v najbližších týždňoch.

Súvisiace články

Diskusia