Hamilton prezradil, že sa už viac orientuje na rok 2026 než na novú podlahu


Ferrari ešte sezónu 2025 neodpísalo. Do Rakúska si prinieslo ďalší balíček vylepšení, ktorého ťažiskovým komponentom má byť nová podlaha. Lewis Hamilton však otvorene priznáva, že v tejto chvíli ho už viac zaujíma rok 2026 než to, ako sa nové komponenty budú v najbližších týždňoch správať priamo na trati.
Majstrovský titul už z toho v tejto sezóne nebude. To si určite uvedomuje Lewis Hamilton a uvedomujú si to aj fanúšikovia Ferrari. Piloti McLarenu majú na to príliš veľký náskok v Pohári jazdcov a navyše všestranný monopost, ktorý dokáže poraziť Ferrari SF-25 na väčšine okruhov, ak nie na všetkých.
Nasadenie jedného z najvýznamnejších vylepšení sezóny by malo v Maranelle spôsobiť rozruch a nadšenie, no nie je to celkom tak. “Tím pracoval veľmi tvrdo, aby priniesol túto novú podlahu,” povedal Lewis Hamilton vo štvrtok. “Neviem, aký veľký krok s ňou urobíme, ale to sa dozvieme v piatok.”
“Povedal by som však, že ja sa už viac koncentrujem na zmeny v zákulisí, na budovanie základov, aby sme mali lepší rok 2026,” prezradil sedemnásobný šampión, ktorý sa pokúsi splniť si ďalší detský sen a o rok sa stať majstrom sveta v červenej kombinéze.
Na sezónu 2025 sa treba pozerať realisticky. “Vždy chcete vylepšenia a ja som vďačný za každé jedno, či je veľké, alebo je malé. Neočakávam však veľkú zmenu. Azda sa nám zajtra podarí nájsť niečo, čo sme nečakali, ale teraz ozaj netušíme. Dozvieme sa až v piatok. Hádam to bude krok správnym smerom. Najdôležitejšie je, aby sme sa posúvali vpred.”
Čo však Ferrari očakáva od nového balíka okrem toho, že z monopostu SF-25 zrazu nespraví dominantný stroj, ktorý začne vyhrávať jednu veľkú cenu za druhou? Podľa Charlesa Leclerca si inžinieri sľubujú celkové navýšenie prítlaku. Ak sa ho stajni podarí vygenerovať viac prostredníctvom novej podlahy, bude to pre tím len dobrá správa. Tento prítlak je totiž veľmi efektívny, teda prichádza s oveľa menšou penalizáciou v podobe aerodynamického odporu ako napríklad prítlak zo zadného krídla.
“Máme problémy, uvedomujeme si ich a snažíme sa ich riešiť,” nadviazal na svojho kolegu Charles Leclerc. “Zatiaľ je našou celkovou slabinou rýchlosť v pomalých zákrutách. Snažíme sa zlepšiť naše tempo v pomalých sekciách? Áno. Máme nejakú konkrétnu slabinu? Pravdupovediac si to nemyslím.”
“Ide len o celkový prítlak, ktorý potrebujeme v pomalých zákrutách. Dúfam, že tento víkend uvidíme zlepšenie. Musíme si však na to počkať,” doplnil monacký pretekár.