Hülkenberga tešia fungujúce vylepšenia aj Colapintova nechcená pomoc


Medzi víťazov VC Kanady patrí rozhodne aj Sauber s Nicom Hülkenbergom, ktorý dokázal bodovať tretíkrát v sezóne. Zisk ôsmej priečky ho veľmi potešil najmä vzhľadom na to, že monopost mal dobré tempo aj na celkom inom okruhu ako pred týždňom v Barcelone.
Na Veľkej cene Španielska sa Hülkenbergovi podarilo vyťažiť z výjazdu bezpečnostného vozidla, no v Kanade si všetko zarobil sám. Presnejšie povedané, takmer sám, keďže v prvom kole získal dve pozície vďaka pomoci zo strany Franca Colapinta.
Zisk dvoch priečok nepripisuje svojim skúsenostiam. “Nemôžem povedať, že by to bolo nimi. Franco mi spravil službu, pretože sa vo ôsmej a deviatej zákrute dostal do súboja s Alexom a obaja to v zákrute trochu prestrelili,” povedal pre ServusTV Nico Hülkenberg. “Mne sa podarilo tadiaľ prejsť a zabiť dve muchy jednou ranou, čo bolo dôležité aj pre našu stratégiu, keďže sme mali pred sebou voľnú trať.”
“Následne som mal pred sebou len autá z top tímov, ktoré sa pochopiteľne vzdialili. Nakoniec to dobre dopadlo. Mali sme slušné tempo,” zhodnotil výkonnosť Sauberu na Okruhu Gillesa Villeneuva.
Lawrence Barretto, ktorý viedol rozhovor s Hülkenbergom pre oficiálny web Formuly 1, žartovne nadhodil, že nemeckému pretekárovi sa už darí z umiestnení v bodovanej desiatke robiť akúsi tradíciu. Rodák z Emmerichu sa zasmial, ale nechcel predbiehať.
“Dvakrát po sebe, to je fajn! Potrebovali by sme však, aby to boli tri alebo štyri podujatia!” odvetil dobre naladený Hülkenberg. “Bolo by fajn, keby sme dokázali v tomto trende pokračovať. Rozbehli sme sa. Zodpovedalo to mojim očakávaniam. V pretekoch naše auto trochu ožíva a vylepšenia sa osvedčujú. Auto je konzistentnejšie a má lepší balans. Je to pomerne príjemné.”
Obrovský krok vpred sa Sauberu podarilo spraviť po nasadení barcelonského balíčka. Ako sa vlastne s jeho nasadením zmenilo správanie auta? “Asi 90 percent výkonnosti auta spočíva v podlahe. Autá sú nesmierne citlivé, a práve v tejto časti sa nachádza všetok výkon.”
“My sme nasadili dobrý balík, ktorým sme upratali niektoré oblasti. Mám pocit, že auto je oveľa stabilnejšie, najmä v pretekoch. Umožňuje mi oveľa lepšie manažovať pneumatiky. Podobný príbeh sme napísali v roku 2023 s Haasom, keď sme spravili obdobný krok vpred,” zaspomínal si Hulk.
Teraz treba pokračovať v dobrých výkonoch a pokúsiť sa predbehnúť Aston Martin a Racing Bulls v konštruktérskom hodnotení. “Cítime sa dobre. Teší nás, že dokážeme držať tento trend. Napokon je to však len o výkonnosti. Vylepšenia fungujú dobre najmä v pretekoch, azda o čosi lepšie než v kvalifikácii. Máme za sebou dobré a čisté preteky.”