Bývalý Verstappenov mechanik: Myslím si, že po sezóne skončí


Ak by Max Verstappen chcel po tejto sezóne vymeniť pôsobisko, nemal by to jednoduché. Top tímy už sú obsadené s výnimkou Mercedesu, ktorý sa však chystá predĺžiť zmluvu Georgeovi Russellovi. Podľa bývalého Verstappenovho mechanika však existuje ešte iný a celkom reálny scenár.
Po zisku prvého majstrovského titulu v roku 2021 sa Maxovi Verstappenovi podarilo pridať ďalšie tri. Aby prekonal rekord Sebastiana Vettela v Red Bulle, bude musieť pridať ešte jedno víťazstvo v šampionáte. Sezóna 2025 sa však ani zďaleka nevyvíja podľa predstáv červených býkov.
Jedným zo snov Helmuta Marka je získať s Verstappenom päť jazdeckých titulov. Zaujímavá je preto odpoveď bývalého mechanika Red Bullu Caluma Nicholasa, ktorý sa objavil v podcaste Lucasa Stewarta, vnuka slávneho Jackieho Stewarta: Koľko titulov získa Max Verstappen počas svojej kariéry? “Päť. Myslím si, že Max tento rok vyhrá jazdecký šampionát, a potom to podľa mňa zabalí.”
Vzápätí však upresnil, že nemá žiadne insiderské informácie, ktoré by týmto vyhlásením vypustil do sveta. “Nie, určite o tom nič neviem,” odkázal autor knihy Life in the Pitlane, ktorého predpoveď je však trochu optimistická. Dokáže monopost Red Bullu konkurovať McLarenu, keď papájovým očividne neuškodila ani technická direktíva? “Myslím si, že nestaviť na Maxa by bolo bláznovstvo.”
Holanďanovi v tejto sezóne môže pomôcť interný súboj Oscara Piastriho a Landa Norrisa, ktorí sa budú navzájom oberať o body, no ak bude McLaren získavať jedno pretekové double za druhým, Red Bullu to rozhodne nebude stačiť. Verstappenovi by sa zišla pomoc tímovej dvojky. Júki Cunoda by mal častejšie priložiť ruku k dielu, ako sa mu to aspoň trochu podarilo v Imole, keď zdržal Oscara Piastriho.
Otázka však znie, prečo majú Verstappenovi kolegovia také problémy? Nicholas zdôrazňuje, že oba monoposty sú rovnaké a nič ako prekliatie druhej sedačky neexistuje. “On je skrátka veľmi, veľmi dobrý,” povedal o Verstappenovi. “Nie je to len o jeho technických zručnostiach a talente. Sledoval som, ako z Maxa vyrástol chlapík, ktorý dokáže všetko. Teraz je vo všetkom dobrý.”
“Asi je to o tom extra tlaku. Ja viem, že monoposty sú totožné, celý čas som ich staval!” ubezpečil bývalý mechanik stajne, ktorý sa s Red Bullom rozlúčil po majstrovskej sezóne 2023, aby sa z neho stal autor, komentátor a analytik. “Okrem vecí, ktoré sa dajú nastaviť, teda preferencie jazdca, komfort a podobne, sú autá postavené rovnako, aspoň väčšinou.”
Rozdiely sa občas predsa len objavia. Helmut Marko prezradil, že Júki Cunoda v Barcelone strácal dve až tri desatiny sekundy, pretože po nehode v Imole na sklade nezostal dostatok náhradných dielov najnovšej špecifikácie.
“Niekedy sa môže objaviť víkend, keď nemáte na oboch autách všetky novinky, ale z pohľadu celej sezóny sú monoposty totožné,” pokračoval Nicholas. “Nemyslím si, že by jedna sedačka bola prekliata.”
Možno to skutočne súvisí s tlakom, vrátil sa k svojej myšlienke. “Keď sa Max v roku 2016 pripojil k tímu, tlak bol oveľa menší, pretože sme nevyhrávali. Vyhrával Mercedes, nie my, takže tlak bol oveľa miernejší.”
Keď teraz naskočí do monopostu Red Bullu mladý jazdec, nemá to z hľadiska očakávaní verejnosti také jednoduché ako Verstappen pred rokmi. “Keď prídete do tímu, ktorý bol taký dominantný ako my v roku 2023, ten tlak je celkom iný. Bola to najúspešnejšia sezóna [tímu] v histórii Formuly 1, nuž a teraz čelíte jazdcovi, ktorý to všetko dokázal. Je to celkom iná liga.”
- Značky
- Max Verstappen
- Red Bull