Tímy po 63 dňoch voľna postupne prepnú na vývoj áut pre budúci rok


Svet aktuálne prežíva mimoriadne zvláštne obdobie a výnimkou nie je ani Formula 1, veď továrne jednotlivých tímov boli zatvorené celých 63 dní. Bolo to trikrát dlhšie, ako sme boli v posledných rokoch zvyknutí a je zrejmé, že zamestnanci za ten čas vypadli z pracovného rytmu.
Na prelome mája a júna sa ľudia opäť vrátili do tovární, avšak nie všetci. V Racing Pointe je aktuálne približne polovica zamestnancov, ktorí pracujú hlavne vo výrobe. Ostatní sú naďalej doma.
„Na toto obdobie sme sa pripravovali ešte pred dlhou prestávkou,“ povedal technický riaditeľ Racing Pointu Andy Green pre Auto Motor und Sport. „Všetci si so sebou vzali svoje počítače i CAD systémy. Najskôr sme to týždeň testovali, potom sme už museli zavrieť. Ale fungovalo to. Všetko má svoje pre a proti, avšak v zásade dosahujeme rovnaké výsledky ako predtým. Sme blízko k stopercentnej efektívnosti.“
Veľké zmeny áut by sme podľa všetkého nemali čakať, pretože v tomto smere nebolo možné robiť takmer nič. „Vývoj bol úplne zastavený. Testy vo veternom tuneli sme obnovili až počas posledného májového víkendu, a to po desiatich týždňoch.“
Zaujímavé je to, že tímy mali pre úvodný víkend v Austrálii pripravené viaceré novinky, ibaže v niektorých prípadoch ich v akcii už možno vôbec neuvidíme – Mercedes, Ferrari či Red Bull sú už vývojovo určite ďalej. Taký Racing Point však ráta s nasadením auta, ktoré bolo pripravené pre Austráliu.
„Celkovo v sezóne prinesieme menej vylepšení, ako zvyčajne,“ prezradil Green. „S tým prvým sme ešte ani nejazdili, malo byť predstavené v Melbourne. Od toho okamihu sme sa auta v podstate nedotkli a rátam, že po predstavení tohto balíka nás bude čakať už len jedna väčšia vlna noviniek, ktorá príde o približne dva mesiace. A okrem toho samozrejme špeciálne balíky pre Spa a Monzu.“
„Čaká nás osem podujatí v priebehu desiatich týždňov. Ak by sme pripravili veľký balík, ale až po tomto období, premeškali by sme značnú časť sezóny. Vlastne ani nevieme, aká bude dlhá a koľko pretekov nás čaká. Ak by ich bolo len dvanásť, mali by sme po Monze za sebou už dve tretiny sezóny,” dodal Andy Green.
Kompetentní v Racing Pointu si okrem toho dobre uvedomujú aj to, že aerodynamické testy budú postupom času ešte viac obmedzené a aj preto sa začínajú pripravovať už aj na rok 2021. Od 1. januára 2021 totiž bude možné do veterného tunela postaviť auto pre rok 2022, ktoré teda od tohto okamihu pravdepodobne dostane prednosť. Na budúci rok sa teda treba pripravovať už teraz.
- Značky
- Racing Point