Hülkenberg pripisuje fantastický výsledok autu: Vylepšenia fungovali!

Už je to dlho, čo sme mali nejaké veselé dôvody, prečo písať o tíme Sauber. Od šiesteho miesta Nica Hülkenberga na Veľkej cene Austrálie bol švajčiarsky tím v podstate neviditeľný. Do Španielska však konštrukčná kancelária stajne nasadila vylepšenia a v nedeľu bol nemecký veterán v správnom čase na správnom mieste. Piate miesto v cieli vyzerá ako hotový zázrak.
Štartovať zo šestnásteho miesta, skončiť piaty na Sauberi a predbehnúť na trati Lewisa Hamiltona je niečo, k čomu len ťažko dokážeme nájsť adekvátne prirovnanie. Treba však povedať, že Sauber mal tempo. Gabriel Bortoleto sa taktiež pohyboval na hrane najlepšej desiatky, ale tentoraz bol Nico Hülkenberg tým šťastnejším.
Nemecký veterán však išiel svojmu šťastiu naproti. Iste, záverečný safety car ho zastihol na trati v ideálnej pozícii, ale zároveň si ju vytvoril sám svojím vynikajúcim tempom. Piate miesto a zisk desiatich bodov je pre Sauber takmer zázračný výsledok. Pierre Gasly a Fernando Alonso sa po pretekoch možno tešili z bodov, ale ich tímy sa v Pohári konštruktérov prepadli a Sauber víťazoslávne postúpil na celkové ôsme miesto.
„Je to veľmi príjemný a sladký pocit. Na poriadny výsledok sme čakali od Melbourne a prišiel rovno takýto veľký, čo je veľmi pekné. Zároveň je to však úsmevné a ironické, pretože v sobotu som mal zlý deň, ale ten sa napokon stal niečím ako VIP lístkom k dnešnému úspechu, pretože sme mali hromadu čerstvých pneumatík,“ povedal s úsmevom Hülkenberg po pretekoch.
„Myslím si, že časový a výkonnostný rozdiel medzi čerstvými a použitými pneumatikami bol dnes veľmi veľký. Z nejakého dôvodu sa nám teda vyplatila nevydarená kvalifikácia. Mal som skvelý štart a skvelé prvé kolo, čo ma dostalo do pretekov a situácia sa veľmi rýchlo obrátila v môj prospech,“ pokračoval spokojne Hulk.
„Od tej chvíle to bolo už len o výkonnosti monopostu. Vylepšenia fungovali a tie sú vždy najlepší recept, ako zrýchliť,“ dodal spokojne nemecký pretekár.
Ten vskutku mal vynikajúci štart a na konci prvého kola bol už desiaty. Aj keď ho v druhom kole z vonkajšej strany predbehol Fernando Alonso, Sauber to nijak nezastavilo a v priebehu celých pretekov ukazoval monopost C45 vynikajúce tempo.
„Z veľkej časti to prisudzujem vylepšeniam, plus niečo možno pripísať na vrub flexibilným záležitostiam, ktoré našich súperov mohli pripraviť o viac než nás,“ vysvetlil Hülkenberg nevídané tempo svojho auta. „Mal som v kokpite dobrý pocit a dostal som sa do rytmu. Všetko do seba zapadlo, čiže som veľmi rád.“