Vedeli sme, že technická direktíva nás neovplyvní, hovorí Stella

Ak konkurencia očakávala, že nová technická direktíva zasiahne McLaren, tak sa dočkala, avšak v opačnom duchu, než si priala. Britský tím v Barcelone v kvalifikácii deklasoval konkurenciu a ešte viac odskočil štartovému poľu.
Oscar Piastri nadelil tretiemu Maxovi Verstappenovi cez tri desatiny sekundy, čo v dnešnej vyrovnanej F1 predstavuje signifikantný rozdiel. Hneď za lídrom šampionátu vyštartuje jeho tímový kolega Lando Norris, ktorý sa v poslednom pokuse nevyhol menším zaváhaniam.
Zdá sa, že nová technická direktíva nemá na McLaren negatívny dopad. „Indikácia, že nás technická direktíva neovplyvní, nemá nič spoločné s výsledkami, ale s údajmi a technickými aspektami. V našich simuláciách a číslach totiž priniesla extrémne malú zmenu. Neviem, ako to bolo u ostatných. Diskusie o takýchto témach bývajú miestami nafúknuté, no bez žiadneho reálneho technického významu. Tešíme sa z našej výkonnosti v Barcelone a verím, že ju zužitkujeme v pretekoch,“ skonštatoval Andrea Stella, šéf britskej stajne.
Pri pohľade na kvalifikačné double McLarenu, pre tento tím prvé v Španielsku od roku 1998, sa priam núka hovoriť o úplne dokonalej sobote. „V F1 nie je nikdy nič úplne perfektné. Vždy nájdete veci, ktoré sa dajú zlepšiť. Prvé a druhé miesto je najlepší možný výsledok. Rozdiel troch desatín je pre nás uisťujúci, jeden z najvýraznejších počas tejto sezóny,“ pokračoval taliansky inžinier, ktorý sa pristavil pri svojich jazdcoch. „Oscar odjazdil brilantné kolo. Lando mohol niečo získať v poslednom pokuse, čo sa mu však nepodarilo.“
Na druhej strane, práve v Barcelone nebýva prvá štartovacia pozícia vždy tá najvýhodnejšia. Do prvej zákruty je to pomerne ďaleko a viackrát sme tu videli zmenu poradia hneď po štarte. „Nezabúdajte, že Russell minulý rok štartoval štvrtý a po prvom kole viedol. Do prvej zákruty je to diaľka, bude to tam zaujímavé nielen z nášho pohľadu. Pole position na tejto trati neznamená, že budete na čele aj po úvodnom kole,“ vyhlásil šéf McLarenu.
McLaren vstupoval do kvalifikácie a zvyšku víkendu s alokáciou pneumatík 5-1-1, čiže zvolil päť mäkkých sád a po jednej zo strednej a tvrdej. V prípade očakávanej dvojzastávkovej stratégie sa teda priklonil aj k použitiu najmäkšej zmesi C3. Výhodou je, že Piastri i Norris minuli v Q1 i Q2 vždy len jedny čerstvé pneumatiky, takže si niečo pošetrili aj na preteky.
„Jednozastávková stratégia znie dosť ambiciózne. Degradácia je vysoká, rovnako ako teploty vzduchu i trate. V tréningoch sme videli, že pneumatiky rýchlo strácali výkon. Očakávame viac než jednu zastávku a zaujímavé preteky. Autá, ktoré budú najlepšie v manažovaní pneumatík, budú mať výhodu,“ uzavrel Andrea Stella.