logo F1online.sk

McLaren: Už máme všetko, čo potrebujeme

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl23. 12. 2020

McLaren sa v priebehu dvoch rokov vyhrabal z absolútneho dna F1 a v práve skončenej sezóne obsadil skvelé tretie miesto v Pohári konštruktérov. Lídrom progresu bol výkonný riaditeľ Zak Brown, ktorý priniesol správnych ľudí a nových partnerov.

Ešte pred pár rokmi boli kombinézy jazdcov McLarenu takmer prázdne, tím kvôli ústupu z pozícií vpredu strácal sponzorov a partnerov. Dnes sú, naopak, jazdecké kombinézy i monoposty oblepené množstvom reklám partnerov, čo je vždy dobré znamenie. McLaren navyše získal novú investíciu v podobe vstupu menšinového akcionára MSP Sports Capital.

Kľúčovou súčasťou progresu však vždy bol a bude športový rast. A o ten sa starajú najmä ľudia, ktorých Zak Brown angažoval do kľúčových pozícií – šéf tímu Andreas Seidl, technický riaditeľ James Key či skúsený pretekový riaditeľ Andrea Stella. Zak Brown verí, že britský tím má k dispozícii všetko potrebné pre návrat na čelo, no teraz musí jednotlivé kúsky skladačky poskladať dokopy.

„Myslím si, že už máme všetko, čo potrebujeme. Zaberie to určitý čas, kým dáme jednotlivé súčiastky dokopy, no kľúčové je, že nám už nič nechýba. Andreas Seidl pri vedení nášho tímu odvádza neuveriteľnú prácu. Budeme mať dvoch skvelých jazdcov a pohonnú jednotku od Mercedesu. Máme úžasných mužov a ženy na trati a v továrni, ktorí sa snažia, aby naše auto bolo čo najrýchlejšie. Teraz len tieto jednotlivé kúsky puzzle musíme poskladať dokopy,“ vyhlásil Zak Brown.

McLaren ako jeden z mála posledných klasických „súkromných“ tímov bojoval o rozpočtový strop. Aj miestami šialené preteky v míňaní peňazí totiž stáli za jeho úpadkom, i keď bolo by mylné hovoriť len o peniazoch. Veď vo Wokingu prehajdákali milióny a milióny libier pri neúspešnom partnerstve s Hondou a následnom nie úplne peknom rozvode. A dnes už vieme, že veľkú časť viny na zbabranom projekte padala na vrub McLarenu.

Tieto časy sú však už minulosťou. Dnes je to aj z pohľadu nastavenia tímu a ľudí úplne iný McLaren než ten spred štyroch-piatich rokov. V budúcom roku sa navyše zavádza rozpočtový strop vo výške 145 miliónov libier. „Budeme fungovať pod rozpočtovým stropom, vďaka čomu sa môžeme vrátiť medzi pomyselné veľké tímy,“ myslí si Zak Brown. „Je to skvelé. Všetky naše kapitálové výdavky sme presmerovali na náš projekt nového veterného tunela,“ uzavrel výkonný riaditeľ McLarenu.