Verstappen vysvetľuje, prečo RB21 nezvládol skúšku, ktorú mu pripravil druhý sektor

Dnes to Maxovi Verstappenovi nebolo súdené. Holanďan nenadviazal na predchádzajúce kvalifikácie, v ktorých sa s McLarenmi bil o stotinky a tisícinky sekundy v snahe získať pole position. V Monaku nabral obrovskú stratu, no presne vedel, kde sa vzala.
V druhom tréningu Verstappen stratil na čelo 0,713 sekundy, no bol optimisticky naladený. Uvedomoval si totiž, že jeho tím to v snahe nájsť limity balansu prehnal s nastaveniami, a keď sa vráti k optimálnym hodnotám, získa množstvo času k dobru. Síce nerátal, že bude najrýchlejší, ale aspoň sa mal dostať do hry.
Nakoniec v bitke o pole position celkom chýbal. Lando Norris bol o 0,715 sekundy rýchlejší, teda strata na čelo sa z pohľadu Red Bullu vôbec nezmenila. Tretí tréning vlial do fanúšikov rakúskeho tímu falošnú nádej.
Max Verstappen po kvalifikácii vysvetľoval, prečo sa červeným býkom nepodarilo skončiť vyššie a kde by potreboval nájsť viac času k dobru. “Najmä v druhom sektore. Je v ňom veľa pomalých zákrut, ktoré vyžadujú množstvo mechanického gripu a my ho skrátka nemáme.”
“V porovnaní s tréningom som nevedel nájsť viac času k dobru. Zakaždým, keď som musel prejsť cez obrubník alebo nakloniť auto v zákrute so sklonom, nemal som priľnavosť. Toto bol náš problém. Keď som na začiatku kvalifikácie videl tú postupnosť časov, vedel som, že nie sme v hre,” prezradil obhajca majstrovského titulu.
Dá sa hovoriť o prekvapení? “Ani nie. Vedel som, že naše auto v pomalých zákrutách nie je veľmi dobré. Tento rok to v kvalifikácii býva veľmi tesné medzi viacerými autami. Keď nemáte dobrý pocit, chýba vám dobrý balans v pomalých zákrutách, tak z toho nič nebude.”
Verstappen v kvalifikácii obsadil piate miesto, ale v prípade trestu pre Lewisa Hamiltona by jednu pozíciu mohol získať. Sedemnásobný šampión sa má totiž dostaviť ku komisárom za to, že Verstappena zablokoval.
Pilot Red Bullu to nevyčíta priamo jemu, ale prízvukuje, že pravidlá sú pravidlá. “V tej chvíli som videl, že ma nejaké auto zablokovalo. Je to rýchla sekcia a povedzme to tak, že to nie je veľmi príjemné. Už som ho však videl a tím mu povedal, že idem pomaly, hoci som očividne šiel rýchlo. Nie je to Lewisova chyba. Už som sa s ním o tom rozprával. Je to veľmi prosté, ale môže sa to stať. Toto je chyba tímu.”
Očakáva penalizáciu? “Ak sa pozriete do histórie, tak áno. Je to z väčšej časti chyba tímu, ale v kvalifikácii bývajú pri týchto veciach dosť prísni.”
Júki Cunoda nedokázal postúpiť do tretej časti kvalifikácie napriek tomu, že nakoniec ani jeden z Mercedesov o miestenku v elitnej desiatke nebojoval. Pilot Red Bull dokázal v Q2 poraziť len Nica Hülkenberga.
Japonec si vo vysielačke povzdychol, že presne vedel, že to takto dopadne. Pred mikrofónom však nechcel prezradiť viac. “Nie je to len o tom poslednom ostrom kole, objavilo sa to už na začiatku Q2. Je to v pohode. Ja viem, čo sa stalo. Nemusím to tu rozoberať,” zareagoval tajomný Júki Cunoda, ktorého sklamanie bolo evidentné aj jeho odpovedi a výraze tváre po otázke, či sa to v nedeľu bude dať zachrániť. “Pokúsim sa spraviť maximum, aby som bodoval, hoci v Monaku je to vždy ťažké. Uvidíme.”