Newey odhalil prvú veľkú slabinu vývoja v Aston Martine, odstrániť ju potrvá až dva roky

Aston Martin má najlepšieho konštruktéra v padoku na pozícii technického riaditeľa, novú továreň s veterným tunelom a vybavením, no zatiaľ nemôže hovoriť len o špičkových technológiách. Adrian Newey v padoku veľmi otvorene pomenoval jednu veľkú slabinu vývoja, ktorá bude brzdiť rozlet britského tímu ešte približne dva roky.
Pri vývoji nového auta je dôležité mať dobrých ľudí, ale kľúčových je aj niekoľko nástrojov. V prvom rade treba mať k dispozícii kvalitný veterný tunel a počítačové simulácie CFD. Šéf tímu Andy Cowell po pretekoch v Imole víťazoslávne hlásil, že tieto nástroje fungujú a poskytujú dobré dáta, ktoré zodpovedajú tomu, čo stajňa vidí priamo na trati.
Popri tom však Adrian Newey identifikoval jednu veľkú slabinu: “Je fér povedať, že niektoré naše nástroje sú slabé. Veľké množstvo práce si vyžaduje jazdecký simulátor, pretože momentálne vôbec nekoreluje. Toto je základný vývojový nástroj,” podotkol technický riaditeľ.
Keď teda bývalý šéf tímu Mike Krack na konci minulej sezóny chválil Lanca Strolla, že sa pýta na jazdecký simulátor a usilovne na ňom pracuje, v skutočnosti efekt jeho usilovnej práce nebol taký, aký by mohol byť. Tieto Neweyho slová však naznačujú, prečo Aston Martin vlani nasadil toľko vylepšení a žiadne na trati nefungovali, hoci v továrni mohli vyzerať sľubne.
Aby sa nič také nezopakovalo v sezónach, keď Aston Martin bude bojovať o víťazstvá a azda aj o titul, stajňa musí “vypracovať plán, aby ho [jazdecký simulátor] dostala do podoby, v akej ho potrebuje mať. Pravdupovediac je to asi dvojročný projekt,” upozornil Newey.
Okrem jazdeckého simulátora sa mu po necelých troch mesiacoch v novej práci podarilo identifikovať ďalšiu oblasť, v ktorej sa treba zlepšiť. “Máme tu veľa veľmi individuálne dobrých ľudí. Musíme sa len pokúsiť o to, aby spolupracovali možno v trochu lepšie organizovanej forme.”
“Toto je skrátka dôsledok toho, že korene tímu siahajú do Jordanu, potom sa z neho stala Force India, potom Racing Point. Bol to vždy taký malý tím, ktorý podával výkony trochu nad svojimi možnosťami. Teraz sa v krátkom čase z neho stala veľmi veľká stajňa. Pravdou je, že tento rok podáva výkony pod svojimi možnosťami,” uvedomuje si Newey.