Verstappen vysvetlil stratu siedmich desatín: Trochu sme to prehnali s nastaveniami


Ak Max Verstappen a Júki Cunoda v tréningu zajazdia takmer totožný čas, holandský pretekár s vysokou pravdepodobnosťou len nebol spokojný so svojím monopostom. V druhom tréningu to tak naozaj bolo. S inžiniermi sa totiž pokúsili o experiment, ktorý síce nepriniesol dobré časy na kolo, ale v konečnom dôsledku vyšiel.
Podľa Maxa Verstappena sa Red Bull v piatok snažil nájsť limit nastavení. V druhom tréningu ho prekročil, ale vďaka tomu má oveľa lepšiu predstavu o tom, kde sa nachádza. “Myslím si, že prvý tréning dopadol dosť pozitívne. Pred druhým tréningom sme však chceli spraviť pár zmien, aby sme zistili, ako ďaleko môžeme ísť s vyvážením. Myslím si, že sme to trochu prehnali.”
Ako sa to prejavilo priamo na trati? “Už som nemohol útočiť v zákrutách tak, ako som chcel. Keď sa vám to stane, prichádzate o veľkú časť svojej rýchlosti,” povedal desiaty muž druhého tréningu. Za Leclercom zaostal o priepastných sedem desatín. “Napokon sa z toho nerodili také časy na kolo.”
Keď sa Verstappenovi podarí nájsť zlatý stred medzi nastaveniami z prvého a druhého tréningu, monopost RB21 by mal byť konkurencieschopný. “Neočakávam, že budeme najrýchlejší, ale chceme byť oveľa bližšie než v druhom tréningu. Som presvedčený, že sa môžeme výrazne priblížiť, ale Ferrari opäť vyzerá byť veľmi rýchle. McLareny sú pomerne blízko za nimi, ale ak sa pozriete na rýchlosť v priebehu celej sezóny, Ferrari tu spravilo veľký krok vpred.”
Sobota však nebude len o čistej rýchlosti. Opäť môžu premiešať poradím červené vlajky, nehody a aj premávka, ktorej sa v Monaku nedá vyhnúť. Max Verstappen napríklad v piatok ironicky tlieskal a ukazoval palec hore Francovi Colapintovi, no zablokovali ho viacerí piloti. Najmä moment pri bazéne bol veľmi nebezpečný.
He got really madpic.twitter.com/dkMrbWeaBs
— Holiness (@F1BigData) May 23, 2025
“V Monaku je to vždy ťažké s premávkou. Dnes sa však udiali dve nebezpečné situácie. Raz v prvom tréningu, raz v druhom tréningu, čo nie je ideálne. Viem, že to bol len tréning, ale mohla byť z toho veľká nehoda, keby som rýchlo neubral plyn a neprečítal som tú situáciu. Našťastie to dobre dopadlo,” vydýchol si obhajca titulu.
Cunoda potrebuje “pár desatiniek” a čistú trať
Veľký počet monopostov na trati, ktoré si neustále zavadzali, prekážal aj Júkimu Cunodovi pri príprave na sobotňajšiu kvalifikáciu. To bol aj dôvod, prečo v prvom tréningu obsadil až štrnáste miesto ďaleko za Maxom Verstappenom.
“Ako obyčajne to tu bolo aj o premávke. Bolo to však takmer rovnaké ako v prvom tréningu. Aby ste sa dostali do čistého kola, musíte mať šťastie,” podotýka Júki Cunoda. “V prvom tréningu som sa do takého kola nedostal. Našťastie v druhom tréningu ich bolo trochu viac.”

Odjazdiť pár kôl bez premávky prišlo Japoncovi vhod. “Bolo to v pohode, aspoň sa mi podarilo trochu spoznať limity mäkkej zmesi. Sú však podobné ako v prvom tréningu. Nemám pocit, že by sme na softoch spravili krok vpred z hľadiska priľnavosti. S týmto sa teraz trochu trápim.”
A čo stredne tvrdá zmes? “Nemal som na nej takmer žiadne kolá [bez premávky], teda jedno, no potom sa objavila červená vlajka. Mal som len to jedno kolo.”
Ako sa dá teda zhodnotiť piatok? “Pomaly sa do toho dostávame. Aspoň to šlo lepšie ako v prvom tréningu a spravili sme menší krok vpred, ale potrebujeme toho na aute nájsť ešte viac. Pokúsim sa to z auta vyžmýkať. Potrebujem ešte pár desatiniek. Som si istý, že potenciál máme, takže sa to pokúsim nájsť v sebe, budovať si rytmus a tempo. Azda to v kvalifikácii dokážem poskladať.”