Ocon: Ollie po technickej stránke prevyšuje všetkých nováčikov, ktorých som videl

Je Oliver Bearman ďalší začínajúci mladík, ktorý stojí na prahu dlhej kariéry vo Formule 1? Britský pretekár trpí v úvode svojej prvej plnej sezóny nekonzistentnosťou výkonov, ale hneď od počiatku ukazuje, že sa môže porovnávať aj s oveľa skúsenejšími borcami. Veľkú poklonu mu zložil aj jeho tímový kolega Esteban Ocon.
Samozrejme, ak francúzsky pretekár chváli svojho najbližšieho súpera, tak tým chváli aj seba, keďže degradovanie výkonov muža na druhej strane garáže je zároveň degradovaním vašich vlastných výkonov. Pokiaľ ide o body, tak Ocon zatiaľ vedie napohľad jednoznačne 14:6, ale na bodované umiestnenia je to 3:2 pre Bearmana – toho penalizácia pripravila o bod v Miami.
Ollie si ako začínajúci nováčik vyslúžil nemálo pochvál, ale jedným dychom treba povedať, že na dobré výsledky nadviazalo niekoľko zlyhaní. Napríklad v Miami skončil v oboch kvalifikáciách na poslednom mieste. Je jasné, že musí pokračovať v práci, ale jeho tímového kolegu vraj ohromilo účinkovanie britského mladíka.
„Úprimne, Ollie bol vynikajúci, naozaj úžasný,“ zhodnotil svojho tímového kolegu Esteban Ocon. „Je to veľmi rýchly jazdec, veľmi talentovaný, veľmi profesionálny a pri voľbe nastavenia ide do najhlbších detailov. Hneď od začiatku som videl, že po technickej stránke prevyšuje všetkých nováčikov, ktorých som v minulosti videl.“
„Je oveľa lepšie pripravený než ja, keď som prišiel do Formuly 1, vlastne než ktokoľvek z našej generácie. Úprimne si myslím, že ho vo Formule 1 čaká svetlá budúcnosť – to je podľa mňa viac ako jasné,“ dodal s istotou Ocon.
Oliver len nedávno oslávil 20. narodeniny, ale na svoj vek ukazuje nemalú vyspelosť. Aj keď chyby a nehody prišli, nepútal nimi takú veľkú pozornosť a nezruinoval preteky ostatným jazdcom. Oproti svojim rovesníkom mal nemalú výhodu, že vlani absolvoval tri veľké ceny – z toho jednu v mocnom Ferrari – a má za sebou rozsiahlu prípravu v akadémii Scuderie, ktorá pozostávala aj z testov so starými monopostami.
Sám Bearman nijak neskrýva, že mu to pomohlo. „Samozrejme, mám z minulosti veľké skúsenosti z testov so starými monopostami Ferrari. Pomohol mi aj minulý rok v pozícii rezervného jazdca, keď som sa zúčastnil všetkých porád a počúval pilotov, ako komunikujú svoje pocity,“ povedal britský mladík.
„Prospeje vám aj posedávanie za oponou na poradách, na ktorých dokážete pochopiť, akým smerom sa jazdci chcú vydať vzhľadom na obmedzenia monopostu. Naučil som sa toho pomerne veľa a pomohlo mi to,“ dodal Bearman.